Master i Digital Marketing og E-handel

Generelt

Program beskrivelse

Master i Digital Marketing og E-handel

Online-master, der giver alle nøglerne til at sælge og kommunikere på internettet.

På trods af det globale økonomiske krisemiljø i det sidste årti vokser den digitale økonomi år efter år og bliver en af de vigtigste motorer for økonomisk vækst. Den hastighed, hvorpå nye teknologier er tilpasset, har ingen historisk sammenligning. Mens radioen tog otteogtredive år at få et publikum på halvtreds millioner mennesker og TV-13, gjorde Internettet det på bare fire år. Og denne nye teknologier har katalyseret fremkomsten af nye forretningsmodeller og organisationer, der på få år er blevet førende inden for deres sektorer. En ny revolution, denne gang digital.

Men hvorfor er Internettet en så radikal ændring i den måde, vi kommunikerer og driver forretning på? Indlæg til at opregne argumenter om vigtigheden af den digitale økonomi i det nuværende samfund kunne vi lave en uendelig liste, men der er nogle faktorer, der adskiller den på en væsentlig måde:

  • Interaktivitet og tilslutning uden grænser. Vi deltager i fremkomsten af nye massemedier, der tillader multidirektional kommunikation meget effektivt, i realtid og uden geografiske barrierer.
  • Alsidigheden Internettet er virkelig intet andet end en kommunikationsprotokol, der giver det mulighed for at understøttes af flere enheder: TV, mobiltelefon, smartphones, tablets, apparater, selvfølgelig, computeren. Der er en afstand mellem hardware og indhold, så brugerne kræver at være i stand til at få adgang til deres oplysninger fra enhver enhed. En udfordring
  • Måling af resultater. I modsætning til andre medier giver internettet dig mulighed for at måle resultaterne af enhver kampagne eller handling, vi udfører, med fuld nøjagtighed gennem flere målinger, der sigter mod at måle, kontrollere og tjene penge på vores mål. Og alt i realtid.
  • Transaktionalitet og tilgængelighed. For første gang i historien kan vi afslutte transaktionen inden for de samme kommunikationsmidler: Det er det, vi kalder e-handel. Du ser, vælger, betaler, du har det. Alt dette på højst tre klik.
  • Sidst men ikke mindst er Internettet bruddet med traditionelle distributionsmodeller. Internet gør det muligt at disintermediere distributionskæden fuldstændigt (og derfor omkostninger), så kundekontaktkontakten bliver 100% direkte.

Og inden for denne digitale verden udvides e-handelssektoren. Det er en ny salgs- og kommunikationskanal, der vokser takket være stigningen i internetadgang, mobile enheder og nye efterspørgselsvaner. I de senere år har nye projekter dukket op i verdenen af e-handel i de fleste økonomiske sektorer, der på få år er blevet førende inden for deres sektorer. Denne fremkomst af nye konkurrenter har tvunget traditionelle detailfirmaer til at være til stede i den digitale verden. Nye paradigmer er nødvendige for at få succes i disse sektorer.

Og for at være i stand til at få professionel succes i denne sektor, er det nødvendigt at erhverve en række kompetencer og kapaciteter for at være i stand til at konceptualisere, implementere og styre en virksomhed baseret på e-handel.

Med Master of Digital Marketing and E-commerce får du den nødvendige uddannelse til at øge din karriere på dette område ved at blive ekspert inden for digital digital marketing.

karrieremuligheder

  • Interaktivt agentur
  • Venturekapitalfonde
  • E-handel kanal manager
  • SEO-konsulent, SEM
  • produktchef
  • Online marketing manager
  • Kommerciel digital markedsføring
  • Driver til e-handel
  • Kommunikationsbureauer
  • Digital projektstyring
  • Online salgschef
  • Konsulent for e-handel
  • Senior Community Manager
  • Digital marketing ekspert

målsætninger

  • Forstå hele processen med at styre en e-handel. Fra overtagelse til eftersalgsservice.
  • Evne til at analysere, hvordan man fortolker beregningerne for denne forretningsmodel og konverterer dem til relevant information til beslutningstagning
  • Kritisk tænkning for at sætte spørgsmålstegn ved standarderne.
  • Teamwork. Digitale virksomheder er tværfaglige.
  • Orientering af problemløsning.
  • Handlingsorientering til implementering af handlingsplaner.
  • Ved, hvordan man strukturerer en forretningsmodel omkring e-handel.
  • At kende dybtgående de vigtigste teknikker og kanaler til indfangning, tiltrækning og loyalitet for brugere.
  • Forstå det nye paradigme for digital kommunikation.
  • Kend og internaliser de mest relevante aspekter (on site og off site) i design af transaktionswebsteder.
  • De forskellige mulige indtægtsmodeller.
  • Design og styring af interne operationer.
  • Forstå og assimilere konverteringstragte.
  • Virksomhedens faglige og personlige færdigheder.

Curriculum

Strukturen, varigheden og indholdet af Master i Digital Marketing og E-handel giver os mulighed for at sikre opfyldelsen af de opstillede mål. En modulær, lineær og sekventiel struktur struktureret omkring bruger / kundeoplevelse. Programmet er opdelt i ti moduler plus et afsluttende tværgående projekt, der inkluderer en rollespilaktivitet.

Ud over denne hovedstruktur er andre aktiviteter såsom webkonferencer og workshops planlagt. Den første til at kende førstehånds erfaringer fra iværksættere i den digitale sektor. Workshoppen giver os mulighed for at uddybe reelle værktøjer og sager om specifikke problemer i den digitale verden.

Til sidst fremhæver OBS engagement i de endelige projekter, der kom ud af dette kandidatprogram, med oprettelsen af Entrepreneur Award for at hjælpe promotorerne med at udføre deres ideer.

Kort sagt et program designet og konceptualiseret for at sikre uddannelse af fagfolk i digitale miljøer.

  • Grundlæggende om digital markedsføring og e-handel
  • Search Engine Marketing: SEO og SEM
  • Performance Marketing og tilladelse Marketing
  • CRM, loyalitet og kundeservice
  • Strategier for sociale medier
  • Mobil e-handel
  • Brugervenlighed, interaktionsdesign og brugeroplevelse
  • E-handel
  • Analytics og metrics
  • iværksætteri
  • Final Master's Project (TFM)

Master's Krav

Det grundlæggende formål med vores optagelsesproces er at sikre kandidaternes egnethed. Alle deltagere skal få mest muligt ud af denne læringserfaring gennem en sammenhæng, hvor det er muligt at udvikle et langsigtet forhold til klassekammerater, lærere og alumner.

Dette er faser af optagelsesprocessen:

  1. Forudsætninger for optagelse
  2. Ansøgning om optagelse
  3. Personlig interview
  4. Motivation brev
  5. Evaluering af optagelsesudvalget
  6. registrering
Kandidatgrad i digital marketing og elektronisk handel fra OBS Business School

Mennesker, der består evalueringen af programmet og opfylder de faglige krav, der er fastlagt af UB, får deres egen grad fra UB (University of Barcelona).

For at få UB's egen grad er det nødvendigt at have en universitetsgrad (Ingeniør, bachelorgrad eller diplom). I tilfælde af ikke at have en universitetsgrad, opnås et universitetsudvidelseseksamen fra UB, når de forskellige evalueringer er bestået.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mer ... Læs mere

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mercado de habla hispana y con un importante know-how en e-learning, con la colaboración del partner estratégico: Minimer
Barcelona , Madrid + 1 Mere Mindre