Master i Corporate Communication
Instituto Séneca - Centro Internacional de Postgrado
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
EUR 1.850 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* subsidieret af Seneca Foundation
Introduktion
Master i Corporate Communication tilbydes af Seneca Institute giver omfattende uddannelse på dette område af kvalificerede fagfolk i alle dimensioner af meddelelsen.
Kommunikation er et af de områder, der har oplevet de mest forandringer siden fremkomsten af informations- og kommunikationsteknologier.
I dag kommunikerer en virksomhed og en institution online og offline, som har diversificerede kommunikationsstrategier til at betjene organisationens forskellige offentligheder og holde dem orienteret om de mest fremragende aspekter: ny produkter, aftaler, alliancer, ændringer osv.
Kommunikation har aldrig været en let opgave, da den skal opfylde en række kriterier for at være rettidig og relevant samtidig med at man udvikler en proaktiv måde at handle på for at planlægge aktionerne for den interne og eksterne offentlighed, både i sikre tider og i tilfælde af krisesituationer.
Denne Master i Corporate Communication vil give dig al den viden, der kræves for at organisere en kommunikationsafdeling, og alle værktøjer til at kunne klare det korrekt, planlægge det sæt af forslag, der er nødvendige og indramme dem i kommunikationsplanen for virksomheden eller institutionen.
akkreditering
Denne Master i Corporate Communication, på 600 timer og 60 ECTS (European Credit Transfer System), er titlen på Det Katolske Universitet i Murcia - UCAM, i henhold til den aftale, der er indgået mellem Seneca Institute og UCAM.
Læreplan
program
Programmet for denne Master i Corporate Communication, det mest komplette på markedet, da det giver dem, der følger det, en alsidig træning, der forstår alle de dimensioner, som kommunikation præsenterer. Den består af 28 moduler, blandt hvilke skiller sig ud:
- Introduktion til kommunikation
- Selskabet og dets organisation
- Forretningskulturen
- Informationens samfund
- Kommunikationsafdelingen
- Ledelse og ledelse
- Forretnings etik
- Intern kommunikation
- Kreativitetsteknikker
- Ekstern kommunikation
- Brand skabelse og ledelse
- Informationsskrivning
- Virksomhedskommunikation
- Institutionel kommunikation
- Politisk kommunikation
- Protokol og ceremoniel
- Interkulturel kommunikation
- Håndtering af en krisesituation
- Organisatorisk ændring
- Kommerciel kommunikation
- Annoncestyring
- Arrangement af begivenheder
- Sociale netværk
- andre
(udfyld formularen for at kende det komplette program og indholdet af hvert af modulerne)
Programresultat
målsætninger
- Giv eleverne viden og ledelsesteknikker og giv dem værktøjerne til at udføre en kommunikationsspecialists opgaver.
- Udvikle eller forbedre elevernes leder- og ledelsesevner, beslutningstagningsevner samt beherskelse af forhandlingsteknikker.
- Forbedre elevernes kreativitet gennem forskellige typer øvelser om egentlige sager og antagelser.
- Stimulere analysen af funktionel operabilitet, til formulering og implementering af procedurer, der strømliner informationsstrømme og interne processer.
- Forstå betydningen af forskellige kommunikationsformer inden for deres forskellige anvendelsesområder, både internt og eksternt.
- Udvikle en kritisk sans for at kunne designe organisationens kommunikationsplan såvel som virksomhedens hjemmeside.
- Kend niveauerne af institutionel kommunikation og de karakteristika og særegenheder, som hver af dem præsenterer.
- Dyk ned i normerne og reglerne for protokol og ceremoniel for at sikre succesen af enhver begivenhed, der er organiseret, og som samler nationale eller udenlandske personligheder.
- Bliv fortrolig med hver af Corporate Communications funktioner, at styre den i et nationalt miljø eller behandle den ud fra et synspunkt om kulturel mangfoldighed.
- Kend det potentiale, som internettet byder på, for at kunne administrere brandkommunikation gennem sociale netværk.
- Vurdere ledelsen af etiske kodeks i virksomheden for at engagere hele arbejdsstyrken i handlinger i overensstemmelse med virksomhedens sociale ansvar.
Ideelle studerende
Hvem er det til
- Til kandidater i journalistik og reklame og public relations, der ønsker at erhverve denne specialisering for at arbejde i både offentlige og private miljøer.
- Til fagfolk og embedsmænd, der udfører opgaver eller funktioner relateret til kommunikation, og som har behov for at perfektionere eller opdatere de anvendte teknikker.
- Til forretningsmænd knyttet til stærkt konkurrenceprægede sektorer, og som anerkender kommunikation som et strategisk ledelsesværktøj.
- Til ledere med menneskelige teams under deres ansvar, og som har brug for at udvikle nøgleaspekter af kommunikation for at opnå større produktivitet i deres arbejde.
- Til journalister med ledelsesansvar i pressekontorer, der ønsker at supplere deres viden ved at tage et kvalitativt spring mod kommunikationsområdet.
- Til enhver professionel, der ønsker at udvide deres viden i dette emne, eller omskole ved at erhverve denne specialisering.
Karrieremuligheder
Arbejdsafgang
- Afdelinger for kommunikation eller eksterne relationer
- Institutionelle Relationer Afdelinger
- Afdelinger for PR og protokol
- Trykkabinetter
- Kommunikations- og billedvirksomheder
- Eventorganisationsvirksomheder
- Konsulent- og revisionsfirmaer
- Reklamebureauer
SELVBESKÆFTIGELSE: ledelse af dit eget Ekstern Kommunikationskontor, til at yde service til små og mellemstore virksomheder og foreninger.