Master i Corporate Communication Management

Generelt

Program beskrivelse

Master i Corporate Communication Management

Online-master, der viser nøglerne til at tilpasse kommunikationen til forretningsstrategien.

Det økonomiske, sociale og forretningsmæssige miljø ændrer sig hurtigt. Den aktuelle krise, de nye digitale kommunikationsplatforme, globalisering blandt andre tendenser, udgør nye udfordringer og udfordringer i den måde, hvorpå organisationer kommunikerer, er deres interessenter.

Disse nye paradigmer definerer kommunikationen i det 21. århundrede. Virksomheder og deres kommunikationsafdelinger er ophørt med at dominere meddelelser for at blive involveret i samtaler og dialog med kunder og brugere. Såvel som nye digitale platforme: blogs, sociale netværk, mikroblogging spreder meddelelser og meninger i realtid og med global rækkevidde. Dette medfører, at organisationernes mærker, image, troværdighed og omdømme er mere eksponeret end nogensinde.

Organisationer skal være mere gennemsigtige og smidige i miljøer, der er ophørt med at dominere. Alt dette repræsenterer en helt anden måde at forstå kommunikationen på, hvordan vi vidste det indtil nu.

For alt det ovenstående er figuren af kommunikationsdirektøren (DirCom) i stigende grad vigtig i virksomhedsorganisationsdiagrammer. Han har forladt marketingafdelingen for at arbejde som et team inden for seniorledelsen. DirCom skal forstå kommunikation som en integreret proces inden for organisationens operationelle aktiviteter. Og denne kommunikation er tovejs og interaktiv flow. Evnen til at lytte, transmittere og påvirke interessenter er påkrævet for at tilføje værdi til organisationen. På samme tid skal du have et dybt kendskab til beregningen af dine beslutninger og aktiviteter.

Postgraduate i kommunikationsstyring er designet til at afslutte programmet med mere magtfulde færdigheder og viden, når det kommer til at udvikle din professionelle præstation og færdigheder inden for public relations og kommunikation af virksomheden.

Som studerende på Master i kommunikation af organisationer vil du styrke kompetencerne i tråd med tendenserne i de globale arbejdsmarkedskrav og de krav, der stilles af de vigtigste virksomheder, der leder efter en kommunikationsekspertprofil.

karrieremuligheder

  • Kommunikationsdirektør for store virksomheder og SMV'er
  • Kommunikations Professionel inden for reklamebureauer
  • Kommunikationsspecialist i kommunikationskonsulenter
  • Kommunikationsmedarbejder inden for kommunikationsbureauer
  • Kommunikationsmedarbejder inden for marketingafdelinger eller PR (store forbindelser) for store virksomheder

målsætninger

  • Forstå det nye miljø, hvor kommunikationsstrategien er udviklet.
  • Yderligere support til markedsføringsmål, konsolidering af positionering af produkter og mærker.
  • Opbyg og administrer et image og en virksomhedsreputation i synergi med de overordnede mål for enhver organisation.
  • Kend organisatoriske modeller for at tilpasse kommunikationen.
  • Få teoretisk og praktisk viden om teknikker og værktøjer til styring af kommunikation med det brede og varierede sæt interessenter.
  • Udvikle ledelsesevner og krisestyringsteknikker gennem Public Relations for at skabe troværdighed og tillid til forskellige målgrupper, både interne og eksterne.
  • Træne deltagere i udvikling og oprettelse af omfattende kommunikationsplaner.
  • Uddannelse af PR-direktører til at skabe nye muligheder for at opnå forretningssucces gennem reaktive og proaktive kampagner, altid med et solidt fundament i forståelsen af den interne analyse, der er produceret af virksomheden.

Curriculum

Masteren har følgende moduler:

  • Kommunikationsafdelingens udfordringer
  • Marketing og kommunikation
  • Kommunikationsevner og indflydelse
  • Strategier under linjen: PR og event management
  • Kommunikation i digitale miljøer
  • Finansiel kommunikation i børsnoterede selskaber
  • MMCC Relationship Management - Pressekontor
  • Virksomheds sociale ansvar som et strategisk aktiv
  • Intern kommunikation
  • Krisekommunikation
  • Afsluttende masterværk

Master's Krav

Det grundlæggende formål med vores optagelsesproces er at sikre kandidaternes egnethed. Alle deltagere skal få mest muligt ud af denne læringserfaring gennem en sammenhæng, hvor det er muligt at udvikle et langsigtet forhold til klassekammerater, lærere og alumner.

Dette er faser af optagelsesprocessen:

  1. Forudsætninger for optagelse
  2. Ansøgning om optagelse
  3. Personlig interview
  4. Motivation brev
  5. Evaluering af optagelsesudvalget
  6. registrering
Kandidatgrad i virksomhedskommunikationsstyring

Mennesker, der består evalueringen af programmet og opfylder de faglige krav, der er fastlagt af UB, får deres egen grad fra UB (University of Barcelona).

For at få UB's egen grad er det nødvendigt at have en universitetsgrad (Ingeniør, bachelorgrad eller diplom). I tilfælde af ikke at have en universitetsgrad, opnås et universitetsudvidelseseksamen fra UB, når de forskellige evalueringer er bestået.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mer ... Læs mere

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mercado de habla hispana y con un importante know-how en e-learning, con la colaboración del partner estratégico: Minimer
Barcelona , Madrid + 1 Mere Mindre