Master i Blockchain og dets forretningsapplikationer

Generelt

2 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

Blockchain og dets forretningsapplikationer

Online Master i Blockchain og dets forretningsapplikationer

Master i Blockchain og dets forretningsapplikationer blev født som et resultat af sammenhængen mellem den omfattende erfaring inden for uddannelse og forskning inden for teknologi, der kendetegner UPC, godkendt af den anerkendelse og akkrediteringer, den har, både på nationalt niveau som international; og oplevelsen inden for onlineuddannelse med et teknologisk og forretningsfokus fra OBS .

Programmet gør det muligt at kende koncepterne og nøgleelementerne i Blockchain-teknologier, der gør det muligt at gennemføre, med succes, projekter inden for dette felt. Gennem hele programmet vil de studerende erhverve et solidt fundament på Blockchain og DLT'er samt uddybe de bedste fremgangsmåder relateret til anvendelsen af disse teknologier i forretningsmiljøet.

Modulerne, der udgør studieplanen for Master i Blockchain og dens forretningsapplikationer, er opdelt i tre forskellige blokke:

  • Block I. Fundamentals of Blockchain.
  • Blok II. Blockchain-platforme.
  • Blok III. Økonomisk-forretningsmæssige applikationer af Blockchain.

Målsætninger for programmet

Generelt mål

Det generelle mål for Master i Blockchain er at give de studerende den viden og de værktøjer, der er nødvendige for succesfuldt at udvikle og styre forretningsprojekter relateret til implementeringen af Blockchain-teknologier inden for det teknologiske, økonomiske og forretningsområde.

Specifikke mål

Læreplanen for mesteren i Blockchain og dens forretningsapplikationer er designet til at nå følgende specifikke mål.

  • Forstå blockchain-teknologi, dens implikationer og anvendelighed inden for det teknologiske, forretningsmæssige og juridiske område.
  • Kend systemerne baseret på Smart-kontrakter i kontrast eller analogi med dem.
  • Forstå de typer sprog, der er mest brugt til programmering af smarte kontrakter og blockchain-baserede applikationer.
  • Kend forskellige metoder til udvikling af blockchain applikationer.
  • Integrer koncepter og værktøjer til at udvikle kriterier for beslutningstagning relateret til sociale og etiske ansvar i erhvervslivet i den nye blockchain-baserede økonomi.
  • Lær at administrere implementeringsprojekter af blockchain-teknologi i virksomheden.

karrieremuligheder

I OBS vi forpligtet til at træne som en motor for forandring, vækst og forbedring både personlig og professionel. Anvendelsen inden for det faglige felt af de udviklede kompetencer i hele programmet vil bidrage til vækst og forbedring af studerende såvel som deres virksomheder.

Når kandidatgraden er afsluttet, kan de studerende besætte følgende positioner:

  • Innovationschef / direktør inden for finansielle virksomheder, transport og logistik, detailhandel eller andre sektorer.
  • Blockchain-konsulent.
  • Ekspert i implementering af innovations- og Blockchain-projekter.
  • Administrerende direktør for virksomheder baseret på Blockchain-teknologi.

139695_pexels-photo-2977565.jpeg

Studieplan for mesteren i Blockchain og dens forretningsapplikationer

Block I. Fundamentals of Blockchain

Nivelleringskursus

Studerende starter Blockchain-programmet og dets forretningsapplikationer med dette nivelleringskursus, der giver grundlæggende teknisk viden om Blockchain. I dette kursus finder de studerende materielle ressourcer, der giver dem mulighed for at gå i dybden i forskellige emner, der er nødvendige for at følge kurset. I dette kursus afholder de eksamener med flere valg, der vil fungere som en guide til evaluering af deres viden og vil blive evalueret i slutningen af det.

Modul 1. Kryptografi og cybersikkerhed

Formålet med dette modul er at introducere begreberne kryptografi og cybersikkerhed, nøgler til udvikling af enhver tjeneste relateret til digitalisering af processer. Emnerne, der er dækket af denne, er:

  • Elementer i teorien om information, kryptering og kryptografi.
  • Symmetrisk og asymmetrisk kryptering.
  • Introduktion til cybersikkerhed: cybersikkerhed risikerer digital transformation med at identificere typologier for modstandere, angreb og forebyggelsessystemer.
  • Analyse af DAO-angrebet.

BLOK II. Blockchain-platforme

Modul 2. Ethereum og Ethereum til forretningsbrug (Quorum og Hyperledger Besu)

Dette modul er opdelt i to dele. Målet med den første del af modulet er at give de nøglekoncepter, der er knyttet til Ethereum open source-platformen, som muliggør oprettelse af smarte kontrakter. Denne del fokuserer på det tekniske fundament, styringsmodel, konsensus og validering af platformen. Dette vil også behandle oprettelse og udvikling af distribuerede applikationer (Dapps).

Den anden del af modulet fokuserer på Ethereum til forretningsbrug, især Quorum og Hyperledger Besu, som er specielt designet til virksomhedsmiljøer.

Modul 3. Hyperledger stof

I dette modul lærer den studerende Hyperledger Fabric at kende. Du vil dykke ned i historien om Hyperledger, dets rammer og relaterede nøgleværktøjer. Det er nøglen at huske på, at denne platform søger at understøtte forretningstransaktioner, der anvendes af teknologi- og detailkæmper som IBM, SAP eller Walmart.

Modul 4. R3 Corda

Formålet med dette modul er at kende i dybden R3 Corda, en platform, der bruges af forskellige brancher til forvaltning af finansielle tjenester. Emnerne i dette modul er:

  • Konsensus og validering i Corda.
  • CorDapps; distribuerede applikationer bygget oven på Corda.
  • Corda Network: et netværk af forretningsnetværk.

BLOK III. Økonomisk-forretningsmæssige applikationer af Blockchain

Modul 5. IT-projektledelse

Dette modul giver den studerende de grundlæggende forudsætninger for projektledelse, der er nødvendige for at styre et it-projekt. Gennem hele modulet opnår den studerende den teoretisk-praktiske viden, der er nødvendig for at lede et projekt fra dets opfattelse til dets afslutning med den deraf følgende overførsel til forretningen med det udviklede produkt / tjeneste.

Modul 6. Blockchain-arkitekturdesign

Efter IT Project Management-modulet vil dette modul give den studerende de grundlæggende elementer i Blockchain-arkitekturdesign, der er nødvendige for at styre et projekt til implementering af DLT- og Blockchain-teknologier.

Modul 7. Suveræn identitet baseret på Blockchain

I dette modul præsenteres fundamentet for en suveræn identitet baseret på Blockchain. Den studerende vil se og analysere Sovereign Identity som en brugssag, der påvirker alle sektorer.

Modul 8. Blockchain anvendt til transport og logistik

Modulet præsenterer for de studerende brugssager i transport- og logistiksektoren, såsom tilfældet med Tradelens, en forsendelsesplatform baseret på blockchain-teknologi udviklet af IBM og Maersk. Modulet analyserer den økonomiske og operationelle indvirkning, som blockchain har i transport- og logistiksektoren.

Modul 9. Tokenisering af økonomien

Modulet præsenterer fundamentet for tokenisering, repræsentation af reelle eller virtuelle aktiver på blockchain og undersøger, hvordan digitale tokens vil transformere processer i virksomheder og indarbejde nye forretningsmodeller.

Modul 10. Blockchain anvendt til bank og finans

I dette modul vil den studerende se og analysere forskellige brugssager i bank- og finanssektoren, såsom sager relateret til løsninger, der giver virksomheder mulighed for digitalt at repræsentere aktieejerskab ved hjælp af teknologi baseret på blockchain. Derudover analyserer modulet den økonomiske virkning af blockchain-teknologi i de sektorer, der er beskrevet ovenfor.

Afsluttende Master projekt

I det endelige masterprojekt har den studerende mulighed for at gennemføre et projekt for en rigtig virksomhed. Du kan gøre dette for din egen virksomhed eller vælge blandt de projekter, skolen foreslår. De foreslåede projekter kan anvende to tilgange (forretning og teknologisk), og inden for disse tilgange kan der antages flere former.

workshops

Under Master i Blockchain og dets forretningsapplikationer har den studerende mulighed for at gennemføre to praktiske workshops.

Værksted. Introduktion til Blockchain og Bitcoin

Workshop om typer Blockchains (offentlige, private og tilladte) og Bitcoin. Det sigter mod at give den nødvendige videnbase for den studerende til at kende den grundlæggende struktur af blockchain-teknologi samt forstå historien bag udviklingen af den nuværende teknologi.

Værksted. Blockchain Challange & Ideathon

Workshop, hvis mål er at tilbyde de studerende en mere praktisk vision om driften af DLT- og Blockchain-teknologier. Ideathon er en dynamik, der sigter mod at generere innovative ideer til at imødekomme et reelt behov i vores samfund ved hjælp af DLT- og Blockchain-teknologier.

139696_pexels-photo-374074.jpeg

metodologi

Studerende til

En metode, hvor kernen er den studerende. En studerende altid forbundet med nutiden, en leder i erhvervslivet og i konstant søgen efter ekspertise. En aktiv og forbundet studerende til at vokse og inspirere samfundet.

Altid godkendt af internationalt anerkendte praktiserende lærere, der deler deres viden og erfaring og fremmer den studerendes faglige udvikling. Med en smidig, fleksibel og samarbejdsvillig metode, der muliggør afstemning af arbejde og privatliv.

Denne metode er baseret på en innovativ pædagogisk model, der giver studerende mulighed for at lære i et 100% online miljø, der simulerer den komplekse professionelle verden, som de står over for hver dag i virksomheder. Didaktikken fokuserer på færdiggørelsen af forskellige på hinanden følgende moduler, der behandler de forskellige emner i studieplanen for at fremme læringsprocessen på en fleksibel og organiseret måde.

En af de vigtigste baser, der gør studenten til læringsprocessen mulig, er fakultetet OBS Business School . Dannet af prestigefyldte professionelle praktikere, med en international profil, innovativ, aktiv, med omfattende erfaring i deres sektor og vidende om det nuværende marked og teknologiske innovationer.

Student On har den studerende som en grundlæggende søjle. Derfor gennemfører OBS Business School personlig overvågning gennem det akademiske år, hvor de studerende kan stole på støtten fra deres programleder, en akademisk figur, der ledsager den studerende gennem hele deres uddannelse.

Denne metode giver en unik og anderledes pædagogisk oplevelse, der giver assimilering af viden på en praktisk måde. Virkelige forretningslivssituationer relateret til arbejdslivet simuleres, hvor de vil udvikle sig: ledelses-, ledelses- og teamwork-færdigheder. En metode til styring af personlige og faglige færdigheder og kompetencer i ledelse gennem forskellige læringselementer (se de specifikke elementer i kandidatuddannelsen i studieplanen):

  • Casestudier: Reelle situationer i erhvervsmiljøet undersøges og analyseres, så de studerende kan anvende al den viden, de erhverver i beslutningsprocessen.
  • Færdighedsudviklingsworkshops: Der afholdes workshops, hvor studerende opdager og udvikler de forskellige færdigheder, de besidder, både på et kommunikativt, ledelsesmæssigt eller forhandlingsniveau for deres professionelle vækst. Nogle af de workshops, der finder sted, er: mindfulness og stresshåndtering, ledelsesmæssige færdigheder, coachingfærdigheder og kompetencer, historiefortælling og virksomhedskommunikation, lederudvikling, effektiv kommunikation, forhandlingsevner og teknikker, coaching anvendt til EMC: empati osv.
  • Diskussioner: Ud over at forbedre deres faglige færdigheder udvikler elever kritisk tænkning gennem deltagelse i kvalitetsdiskussioner. I dem forbedres synergierne mellem elevernes og lærernes forskellige viden og erfaringer.
  • Simulatorer: Brug af programmer og værktøjer, der realistisk genskaber forretningssituationer for at vurdere konsekvenserne af beslutningstagning og deres resultater.
  • Software: Den viden, der er dækket af de forskellige mestre, omsættes i praksis ved hjælp af forskellige fremragende software i erhvervslivet.
  • Kandidatprojekt / forretningsplan: Alle OBS studerende gennemfører kandidatprojektet inden for rammerne af en rigtig og aktuel virksomhed, hvorigennem de gennemfører deres læringsproces ved at anvende al den erhvervede viden.

Krav fra mesteren i Blockchain og dens forretningsapplikationer

Studentprofil og adgangskrav

Modulerne i Master i Blockchain og dets forretningsapplikationer er designet til at tænke på de fagfolk fra forskellige sektorer, der stræber efter at fremskynde udviklingen af deres professionelle karriere og forstå den rolle, Blockchain og DLT-teknologier erhverver i forretningsmiljøet. Kravene for at få adgang til Master i Blockchain og dens forretningsapplikationer er følgende:

  • Ledere og projektledere, der ønsker at udvide deres ledelseskapacitet til at gennemføre projekter relateret til Blockchain.
  • Konsulenter og specialister i Blockchain-teknologier, der ønsker at forberede, opdatere og udfylde deres professionelle profil.
  • Mennesker med erfaring eller kald i området Blockchain, der ønsker at fremme deres akademiske forberedelse.
  • Kandidater eller kandidater i teknisk ingeniørarbejde, ADE, finans eller videnskab (matematik, fysik eller kemi), der ønsker at rette deres professionelle karriere mod finansiering.

titrering

Efter afslutningen af programmet får de studerende:

  • En ordentlig skoletitel.
  • En egen grad akkrediteret af UPC, hvis universitetets krav er opfyldt ved afslutningen af programmet.
Senest opdateret Aug 2020

Om skolen

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mer ... Læs mere

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mercado de habla hispana y con un importante know-how en e-learning, con la colaboración del partner estratégico: Minimer
Barcelona , Madrid + 1 Mere Mindre