Master i Big Data og Analytics

Generelt

Program beskrivelse

Skift den måde, du analyserer din organisation for at omdanne den til et datadrevet firma. Online program med mulighed for et ansigt til ansigt ophold i Barcelona.

præsentation

I det sidste årti stopper mængden af information, der genereres om virksomheder, mennesker eller samfund, ikke med at vokse. Sociale netværk, IoT, hjemmeautomation, tilsluttede biler, 5G ... data er grundlaget for hver af de nye teknologier, der når markedet. Parallelt har processen og lagringskapaciteten reduceret omkostningerne og kompleksiteten.

Big Data- markedet har i årevis vist sig i hænderne på store telcos, banker eller industri med to ideer: at øge profitten eller reducere omkostningerne. Intet nyt, men det ændrer processerne, mens mange år siden var afhængig af virksomhedsledernes viden, nu kan vi finde store mængder information, der hjælper os med at objektivere beslutninger.

Master i Big Data og Analytics giver studerende mulighed for at identificere, sammen med erhvervslivet, hvornår disse typer af løsninger kan hjælpe organisationen og styre en implementering i organisationen.

I løbet af programmet vil vi anvende viden om teknologiske løsninger på en praktisk måde, målet er at nærme sig den aktuelle teknologi på markedet for at være i stand til at røre ved den og se anvendeligheden.

Mål og fordele

Det overordnede mål er at give den nødvendige viden til at styre et Big Data-projekt ud fra alle dets aspekter, startende fra, hvordan man identificerer muligheden i en organisation, indtil det leveres til forretningsområderne.

Master i Big Data og Analytics giver dig mulighed for at nå følgende specifikke mål :

  • Sådan transformeres organisationen gennem dataanalyse og Big Data Analytics i retning af en datadrevet organisation.
  • Kend markedets vigtigste teknologiske rammer og dens vigtigste applikationer: Hadoop, Spark, Neo4j, ...
  • Hvad er de forskellige typer information, lagring og kvalitetsprocesser
  • Sådan udvindes viden fra dataene for at generere forudsigelige modeller via forudsigelig statistik og Machine Learning
  • Datastyringsteknikker: Erhvervelse, opbevaring, proces, analyse, visualisering.
  • Oplev de nye visualiseringsteknikker på Dashboards for at forbedre beslutningstagningen.

Curriculum

Læreplanen er udviklet over 12 måneder med et skema på 10 obligatoriske moduler ud over 4 frivillige workshops og Think Digital Challenge udviklet gennem den akademiske kalender.

Programstruktur (*)

Modulerne, der udgør programmet, er grupperet i følgende 3 ledende blokke:

  • Blok I: Management og opbevaring : Vi identificerer, når vi er foran et Big Data-projekt, vi identificerer juridiske problemer, vi identificerer det bedste miljø til implementering af det, og vi vil opdage de databasetyper, som vi kan bruge, baseret på dataene.
  • Blok II: Process og analyse : Vi lærer at udnytte dataene til at konvertere dem til information. Vi vil opdage de forskellige teknikker og markedsløsninger for endelig at være i stand til at generere indikatorer, som virksomheden kan fortolke.
  • Blok III: Visualisering og forretning : Jo flere data vi har, jo flere indikatorer genereres, korrekt styring, sikkerhed og udnyttelse vil sikre, at hele organisationen er afhængig af KPI'er for at tage fordelagtige beslutninger.

Derudover vil der blive udviklet 4 frivillige praktiske workshops, hvor den studerende er i stand til at tilegne sig en mere praktisk vision af de koncepter, der studeres gennem de forskellige moduler.

Tænk digital udfordring:

Think Digital Challenge er det akademisk-praktiske projekt, som studerende vil gennemføre tværgående gennem hele programmet fra en læring ved at gøre perspektiv, anvende den viden, værktøjer og færdigheder, der arbejdes gennem de forskellige moduler.

Projektet vil basere sine lokaler på virkelige behov fra topniveauvirksomheder, så den studerende kan møde udfordringerne fra virksomheder i den nye digitale æra. Den definerende funktion ved Think Digital Challenge er den tætte forbindelse, der opstår med virksomheden i udviklingen af arbejde. Derudover overvejes muligheden for, at den studerende arbejder med en reel udfordring, som han står overfor i sin nuværende arbejdsydelse.

(*) Indholdet af programmet kan være genstand for opdateringer og ændringer for at tilpasse sig udviklingen på markedet.

Deltagernes profil

Master i Big Data og Analytics er designet til fagfolk i enhver sektor, der ønsker at implementere et Big Data-projekt i deres virksomhed, identificere, hvilke typer projekter der er af denne type og definere det bedste projektkøreplan for at løse det med succes:

  • Fagfolk, der arbejder inden for ikt-sektoren
  • Mellemstillinger af virksomheder, der ønsker at have en fordelagtig position i fremtidige muligheder i din virksomhed
  • Fagfolk fra den traditionelle BI-sektor, der ønsker at udvide deres viden
  • Tekniske profiler / konsulenter, der i øjeblikket arbejder med data, og som ønsker at have en ende-til-ende ledelsesvision

karrieremuligheder

Når kandidatgraden er afsluttet, kan den studerende besætte følgende positioner:

  • Leder af Big Data-projekter og avanceret forretningsanalyse
  • Ekstern konsulent
  • Chef for infrastruktur Big Data Analytics i ikt-området.
  • Chief Data Officer
  • Dataanalytiker
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

No hay elección: las nuevas tecnologías ya no son un mero valor añadido, sino que se han convertido en la única vía para lograr la competitividad y la continuidad de las empresas. Una tendencia que no ... Læs mere

No hay elección: las nuevas tecnologías ya no son un mero valor añadido, sino que se han convertido en la única vía para lograr la competitividad y la continuidad de las empresas. Una tendencia que no sólo está operando grandes cambios en el seno de organizaciones, sino también en la sociedad del conocimiento en su conjunto. Minimer
Spanien Online