Master i Børne- og Ungdomspsykologi

Generelt

Program beskrivelse

129856_rsz_action-activity-boy-children-296301.jpg

Master i Børne- og Ungdomspsykologi giver dig den tekniske viden og kapaciteter til evaluering, diagnose og forebyggelse af forskellige lidelser i børn og ungdommens befolkning, både klinisk, uddannelsesmæssigt og evolutionært.

Du lærer at gennemføre omfattende interventioner fra forskellige centrale områder af psykoterapi, såsom depression, frygt for børn, søvnforstyrrelse, spiseforstyrrelse, Hyperaktivitet (ADHD), Disocial disorder (TD), Panic disorder (PD), misbrug af børn og fedme, at fremhæve den grundlæggende rolle, som familien spiller i hele processen og lære at intervenere sammen.

Denne master vil gøre det muligt for dig at udføre socio-professionelle handlinger i en tidlig alder, et grundlæggende livsfase, hvor mennesker begynder at udvikle vores evner og holdninger, og hvor psykoedukationelle og kliniske interventioner er vigtige for at sikre en fuldstændig og afbalanceret udvikling af alt vores potentiale.

Ved at studere på ISEB modtager du råd fra eksperter og vejledere, der sammen med studiemetoden sikrer din faglige succes.

Hvem er det til?

Master i Børne- og Ungdomspsykologi er rettet mod kandidater og fagfolk, der arbejder inden for mental sundhed, følelsesmæssige forstyrrelser og ungdomspsykologi, der ønsker at uddybe deres praksis og interventioner fra psykopatologi.

målsætninger

  • Tilvejebringe solid og ajourført viden om børne- og ungdomspsykologi og dens anvendelsesområder
  • Lær at implementere de diagnostiske kriterier og procedurer, der anvendes i børne- og ungdomspsykologi
  • Ved, hvordan man kan fortolke betydelige patientdata gennem observation
  • Tilpas interventionsprotokoller til barnets eller unges forskellige aldre og casuistry
  • Identificer de kliniske manifestationer af de forskellige lidelser, både følelsesmæssige og adfærdsmæssige
  • Ved, hvordan man overfører information til børn og deres familier fra sikkerhed, ro og tillid
  • Erhverve kapacitet og færdigheder til brug af nye teknologier inden for psykopatologi
  • Evne til at analysere og vurdere forskellige psykosociale faktorer
  • Design, styring og udførelse af specifikke interventionsprogrammer inden for ethvert af indsatsområderne for børne- og ungdomspsykoterapi
  • Ved, hvordan man styrer og gennemfører kliniske interviews
  • Lær at generere ressourcer i lyset af de forskellige vanskeligheder i kliniske tilfælde

karrieremuligheder

Master i Børne- og Ungdomspsykologi giver dig den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at udvikle din karriere som:

  • Specialistorienteret til børne- og ungdomspleje og intervention
  • Koordinator for sociale tjenester og specialundervisningscentre
  • Dependency Services specialist
  • Konsulent i den private sfære
  • Rådgiver i programplanlægningscentre og børnevernescentre
  • Rådgiver i hjælpecentre for grupper med risiko for social udstødelse
  • Uafhængig samarbejdspartner i forskellige uddannelsesprojekter, blandt andre

Curriculum

Master i Børne- og Ungdomspsykologi består af følgende dagsorden:

Modul 1: Grundlæggende teoretiske fundamenter om barndom

  • Emne 1. Generelle begreber
  • Emne 2. Vedhæftet fil
  • Emne 3. Spillet
  • Emne 4. Temperamentet
  • Emne 5. Selvværd
  • Emne 6. Børnepsykomotikitet

Modul 2: Børne- og ungdomsudvikling

  • Emne 1. Prenatal udvikling
  • Emne 2. Tidlig barndom
  • Emne 3. Sproget
  • Emne 4. Kognitiv, social og moralsk udvikling
  • Emne 5. Udvikling i ungdomsårene og spiseforstyrrelser

Modul 3: Familien

  • Emne 1. Familieenhed
  • Emne 2. Spædbørnsudvikling inden for familiesammenhæng
  • Emne 3. Psykologisk intervention i familiens kerne og familiens følelsesmæssige kompetencer
  • Emne 4. Eksempel på en praktisk sag med forældre

Modul 4: Diagnose og vurdering af barnet

  • Emne 1. Generelle koncepter, strategier og evalueringsteknikker
  • Emne 2. Hvad skal jeg evaluere?
  • Enhed 3. Børnetegning

Modul 5: Børnepsykologisk intervention I

  • Emne 1. Adfærdsterapi, Børnepsykopatologi og oversigt over adfærdsproblemer
  • Emne 2. Søvnforstyrrelser
  • Enhed 3. Enuresis og encopresis
  • Emne 4. Udvikling af emotionel intelligens

Modul 6: Børnepsykologisk intervention II

  • Emne 1. Misbrug af børn
  • Emne 2. Fedme hos børn
  • Emne 3. Parenteral adskillelse
  • Emne 4. Sprogforstyrrelser
  • Emne 5. Frustration

Modul 7: Børnepsykologisk intervention III

  • Emne 1. Følelsesmæssige lidelser
  • Emne 2. Forebyggelse af selvmord mod børn og depression af børn
  • Emne 3. Intervention i sorg af børn
  • Emne 4. Skizofreni i barndommen
  • Emne 5. Hyperaktivitet (ADHD)
  • Emne 6. Disocial Disorder (TD)
  • Emne 7. Panic Disorder (PD)
  • Emne 8. Negativ defiant disorder (TND)
  • Emne 9. Obsessive Compulsive Disorder (OCD)

Modul 8 : Børnepsykologisk intervention IV

  • Emne 1. Aggressiv adfærd
  • Emne 2. Afslapningsteknikker
  • Emne 3. seksuelt misbrug af børn
  • Emne 4. Barndoms frygt
  • Emne 5. Post-traumatisk stresslidelse (PTSD) og forældreanordningssyndrom (SAP)

metodologi

ISEBs studiemetode er designet således, at den studerende kan kombinere det personlige og faglige liv. Alle masteruddannelser, postgraduate, PDD og Higher Education uddannelsesprogrammer læres helt online. På den måde kan den studerende få adgang til alt træningsindhold gennem vores online-campus. Dette er den vigtigste platform for deres træning, så de kan studere fra hvor som helst i verden til enhver tid.

For at studere i sit eget tempo, hvor og hvor han vil, med vores metode 24/365 garanterer vi alle vores elever en løbende vurdering på en hvilken som helst dag af året til enhver tid gennem vores team af vejledere.

Når de er indskrevet, kan de få adgang til Virtual Campus med alle de faglige ressourcer, de har brug for, gennem hvilke de vil opnå permanent kommunikation blandt andre studerende og lærere: studiemateriale, fora, chat, netværk med resten af eleverne, personlig vejledning , videotutorials, masterclass og nyheder.

Til evalueringen kan den studerende vælge en af følgende tre metoder:

  1. Afsluttende arbejde: Præsentation af et arbejde / speciale i slutningen af alle fag.
  2. Kontinuerligt bedømmelsesarbejde: Præsentation af et arbejde i slutningen af hvert af fagene.
  3. Afsluttende eksamen: Præsentation af en afsluttende eksamentype-prøve ved afslutningen af alle fag.

Gennem disse metoder vurderes det, at den studerende har erhvervet alle nødvendige kompetencer i de forskellige studieblokke. Alle evalueringsmetoderne vil blive gennemført helt online, hvilket letter fjernstudiet af den studerende.

finansiering

Det Europæiske Højre Institut for Barcelona ønsker at tiltrække det bedste talent. Vi ved, at finansiering af din uddannelse i et højtydende uddannelsescenter kan være en udfordring. Beslutningen om at studere en Master, Postgraduate eller PDD er en vigtig investering, så ISEB tilbyder forskellige betalingsmetoder til sine studerende, der hjælper med at finansiere studierne:

  • Kontanter med betalingskort / kreditkort
  • Bankoverførsel
  • Betaling med rater, vi finansierer dine studier uden indrejse eller renter

Hvis du er en virksomhed, har vi særlige finansieringsbetingelser.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

ISEB - Instituto Superior Europeo de Barcelona es una institución educativa especializada en programas formativos a distancia. De carácter multidisciplinar, imparte formación de posgrado en varias dis ... Læs mere

ISEB - Instituto Superior Europeo de Barcelona es una institución educativa especializada en programas formativos a distancia. De carácter multidisciplinar, imparte formación de posgrado en varias disciplinas en ámbitos como la empresa, la educación, la psicología, el derecho y el deporte, entre otros, siendo un referente en los centros de formación online españoles. Concienciados con las últimas tendencias sociales y de mercado, ISEB incluye en la mayoría de sus programas formativos contenidos de Inteligencia Emocional, Coaching, PNL y Responsabilidad Social Corporativa para que los futuros profesionales puedan desarrollar todo su potencial desde una perspectiva socialmente responsable. Minimer