Keystone logo

3 Online MBA Programmer i Mediekundskab 2024

Filtre

Filtre

  • MBA
  • Journalistik og massekommunikation
  • Mediekundskab
Studieområde
  • Journalistik og massekommunikation (3)
  • Tilbage til hovedkategori
Placeringer
Find flere lokationer
Grad type
Varighed
Studietempo
Sprog
Sprog
Studieformat

Online MBA Programmer i Mediekundskab

Studerende, der forfølger ledelsesniveau på højt niveau, arbejder ofte for at blive uddannet med en Master of Business Administration (MBA). Fælles for at tage mellem et til to år afhængigt af programmet, kan denne grad være nyttigt, når man forfølger en lederkarriere i enten den offentlige eller private sektor.

Hvad er en MBA i medier? Kandidater, der gennemfører denne grad, har typisk viden og ekspertise til at udvikle og lede forretningsaktiviteter til en medieafdeling eller virksomhed. Kurser dækker ledelsesemner relateret til journalistik, online marketing, massekommunikation i reklame, udsendelse, publicering og PR. Specialiteter kan omfatte udvikling og styring af kunstnere eller virksomheder i medierne, mobilapps, interaktive og forstørrede virkeligheds oplevelser, forbrugertendenser og kulturens indflydelse på marketingkommunikation.

Anvendelse af marketingkoncepter og -teknikker hjælper ofte kandidater til at sælge alt fra ideer til produkter. Stærke kommunikationsevner er anvendelige både i personlige og faglige rammer, og forståelse af forbrugertendenser kan være nyttigt, når man planlægger nye forretningsaktiviteter.

Omkostningerne til at opnå en MBA-grad varierer afhængigt af om graden tager et eller to år til færdiggørelse, og hvis eleverne deltager i klasser på heltid eller deltid som led i et executive management-program. Universitetets placering kan også påvirke undervisning og gebyrer.

En MBA i Media åbner ofte en række karrieremuligheder for kandidater. Nogle vælger at blive marketing eller medier direktører for reklame eller kreative agenturer. Andre kan finde karriere som seniormediaanalytiker, programmester for søgemaskine marketing, direktør for medieforbindelser, brand manager, arrangementskoordinator, marketingstrategisk konsulent, marketingchef eller chef for digital indholdsstrategi. De, der nyder at skrive, vælger ofte stillinger som journalist, senior editor for print eller online-publikationer eller marketing communications director.

Dem, der er interesseret i medieforvaltning, rådes ofte til forskningsprogrammer over hele verden for at finde en skole, der specialiserer sig i deres foretrukne specialitet. Online muligheder kan passe til professionelle fagfolk med travle tidsplaner. Søg efter dit program nedenfor og kontakt direkte adgangskontoret for den ønskede skole ved at udfylde hovedformularen.