MBA i marketing
ESPM – Brasil
Nøgleinformation
Campus placering
São Paulo, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
4 semestre
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
BRL 722 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* op til 35 rater på 722,18 BRL + 1 rater på 795,03 BRL
Introduktion
MBA i marketing sigter mod at uddanne ledere inden for marketing og strategi til at arbejde i organisationer af forskellige størrelser og sektorer, fremme udviklingen af en vision om markedstendenser, der fører til effektiv ledelsesmæssig beslutningstagning og udvikling af ledelsesmæssige holdninger, der er forenelige med filosofien om at fokusere på markedet, etik og virksomhedsansvar.
Indlæggelser
Læreplan
hvad vil du lære
Disciplinernes pensum er baseret på et pensum, der omfatter de vigtigste markedsføringsaspekter, kulminerende i udarbejdelsen af en marketingplan, hvor den studerende anvender den teoretiske og praktiske viden, der er opbygget i klasserne.
Markedsstrategi
- Grundlæggende om markedsføring
- Strategisk markedsføring
- Teknologi anvendt til marketing og big data
- Markedsundersøgelser
- Forbruger adfærd
- Neurovidenskab anvendt til markedsføring
Marketing mix
- Produkt og branding
- Services Marketing
- Kundeoplevelse
- Shopperadfærd og omnichannel
- Kommunikation og digital markedsføring
- Prisstyring
Ledelsesevner
- Markedsføringsmålinger
- People Management og ledelsesevner
- Grundlæggende om økonomistyring
- Finansiering anvendt til markedsføring
- Innovation og agile metoder
- Nye forretningsmodeller og Startup Mindset
- Miljø, Social og Governance (ESG)
Tankekonsolidering
- Forretningsspil (Markstrat eller Simulator)
Marketingplan - Applied Completion Project (PCA)
Udvid, organiser og uddyb kendskabet til de vigtigste begreber involveret i udarbejdelsen af en marketingplan. Muliggøre assimilering og bestilling af viden om processen med at udarbejde en marketingplan.
Under vejledning af en vejleder vil den studerende udvikle et projekt med praktisk anvendelse af de teoretiske referencer og metoder, der behandles gennem hele forløbet, som kan anvendes på deres arbejdsplads eller endda rettet mod iværksætteri.
*I slutningen af kurset vil de studerende præsentere kursusafslutningsarbejdet (TCC) personligt for et panel af professorer. Præsentationen finder sted på en af ESPM-enhederne i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Ideelle studerende
alumne profil
Kandidater fra MBA i Marketing forventes at have følgende kvalifikationer:
- Analyser faktorer i marketingmiljøet, der påvirker en organisations forretning, og identificer muligheder for præstationsforbedringer
- Udvikle konsistente marketingstrategier og handlinger, der genererer konkurrencefordele for organisationen, og som er meningsfulde for kunderne.
- Administrer tværfunktionelle teams, fremme deres udvikling med etiske og ansvarlige holdninger i personaleledelsesprocesser.
- Analyser data og resultater objektivt
- Vælg, foreslå og implementer marketingmålinger, der passer til konteksten for hver virksomhed og virksomhed.
hvem det er beregnet til
Henvender sig til kandidater inden for ethvert vidensområde og til iværksættere, der arbejder eller har brug for at uddybe deres viden inden for marketingområdet, med det formål at udvide deres perspektiver for analyse af forretningssituationer og beslutningstagning.