Kandidatuddannelsen i specialundervisning
UNIR
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Logroño, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
1 År
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Undersøg din officielle Master i Specialundervisning online med UNIR
Den officielle Master i Special Education Online vil give dig den uddannelse, færdigheder og kompetencer, der er nødvendige for at reagere effektivt på de specifikke krav, der stilles af elever med særlige uddannelsesbehov (SEN) .
Med Master i Specialundervisning Online vil du ikke kun kende alle typer af SEN, men du vil lære at diagnosticere, opdage og gribe ind i de studerendes eventuelle handicap i alle uddannelsesfaser.
Som lærer vil du erhverve de nødvendige kvalifikationer til at evaluere den studerende, vurdere deres situation i klasseværelset, respektere deres rytme og læringsstil og designe og implementere specifikke og effektive læseplanlægninger til dem . Denne uddannelse sigter mod at fremme opmærksomhed på mangfoldighed i offentlige, private og private skoler.
Generelle oplysninger
- Credits: 60 ECTS
- Varighed: 1 studieår
- Metodologi: Fjernbetjening, 100% online
- Praktik: Valgfrit emne
- Prøver: Ansigt til ansigt eksamener i slutningen af hvert semester
- Adgang til Doktorgrad: Denne officielle kandidatgrad giver mulighed for indarbejdelse i officielle ph.d.-uddannelser og forbedrer din score, så længe det svarer til det samme område af viden, i omfanget af eksamener, foreløbige lister, overførselskonkurrencer og ansættelsesudvekslinger. Kontroller grundlaget for det offentlige tilbud.
metodologi
UNIR undersøgelsesmetoden er fleksibel, personlig og effektiv. Metoden er baseret på online live classes og personlig vejledning for at tilbyde den bedste træning.
Den UNIR pædagogiske model er effektiv, fordi den er baseret på en helt online metodik, således at hver elev kan studere i deres eget tempo:
- Live online klasser: Der er klasser planlagt hver dag i ugen om morgenen og eftermiddagen, så du kan deltage i klassen, når det er bedst for dig.
- Online klasser i udskudt: Hvis du ikke kunne deltage i en klasse, eller du har været med spørgsmål, kan du få adgang til alle dine klasser i udskudt. Du kan se dem, når du vil, og så mange gange som du har brug for.
- Personlig vejledning: Den første dag vil du blive tildelt en personlig vejleder. Du vil være i kontakt med ham via telefon og email. Han vil støtte dig i din dag og løse eventuelle tvivl der måtte opstå.
- Virtual Campus: Alt du behøver at studere hos UNIR er på campus: klasser, lærere, klassekammerater, biblioteket, undervisningsressourcer, tidsplaner, chat, fora og meget mere.
- Undervisningsressourcer: Du får adgang til forskellige læringsressourcer til at fuldføre din træning: Komplementære aflæsninger, diagrammer med nøgleideer, selvvurderingstest mv.
Læreplan
Curriculum
Første semester 30 ECTS
- Neuropsykologiske grundlag for udvikling og læring
- Kognitive handicap: Evolutionære, uddannelsesmæssige, sociale og familiemæssige aspekter
- Sanse- og motorisk handicap: Evolutionære, uddannelsesmæssige, sociale og familiemæssige aspekter
- Metode i forskning i pædagogik og specialpædagogik
- Pervasive udviklingsforstyrrelser og adfærdssygdomme: Evolutionære, uddannelsesmæssige, sociale og familiemæssige aspekter
Andet semester 30 ECTS
- Neuropsykologisk intervention ved handicap og indlæringsforstyrrelser
- Forskningsarbejde i specialpædagogik
- Valgfrit emne 1
- Valgfag 2
Valgfag
- Opmærksomhed på høje evner og talent
- Hjælpemidler og IKT i specialundervisning
- Intervention i sprog- og kommunikationsforstyrrelser
- Eksterne praktikophold
Programresultat
ph.d.-profil
Profilen for dimittenden fra universitetskandidatuddannelsen i specialpædagogik er en efteruddannelse knyttet til uddannelsesområdet, hvis kompetencetræning erhvervet i løbet af kandidatuddannelsen har givet den teoretisk-praktiske viden, der er nødvendig for at opdage, forebygge og gribe ind over for personer, der har meget høje uddannelsesbehov, forskelligartet karakter (intellektuelle, sensoriske og motoriske, udviklings- og adfærdsforstyrrelser, sprog- og kommunikationsforstyrrelser, høje evner osv.).
De akademiske, faglige og videnskabelige kompetencer erhvervet af kandidaterne fra kandidatgraden positionerer dem som professionelle, der er i stand til at agere effektivt inden for følgende arbejdsområder:
- Som lærere eller lærere på spædbørns-, grund- og ungdomsuddannelsesniveau, samarbejder i interventionen med børn med enhver form for specialpædagogisk behov.
- Som uddannelsesprofessionelle inden for et specifikt specialpædagogisk center, der yder støtte til mennesker med en bestemt type handicap.
- Som pædagogisk professionel, der er i stand til at designe og implementere kvalitetsforskning i klasseværelset, centret eller i den sociale kontekst, og hvis formål er: a. Bidrage til viden om de forskellige typer handicap og funktionel mangfoldighed inden for uddannelsesområdet, b. Udforme effektive interventionsprogrammer for målgruppen og c. Facilitere inklusion af elever med særlige undervisningsbehov i klasseværelset og i samfundet.
Galleri
Karrieremuligheder
karrieremuligheder
Efter at have gennemført masteruddannelsen i specialpædagogik vil du være i stand til at arbejde i:
Spædbørns-, folkeskoler og sekundære skoler, obligatoriske uddannelsesinstitutioner med børn med særlige behov, hvor forstærkning og psykoedukation er påkrævet, og i specialundervisningscentre. Den nødvendige uddannelse gives også til nuværende terapeutiske pædagogiske lærere for deres faglige og arbejdsmæssige konsolidering.
Ud over praktisk viden bør betydningen af videnskabelig viden i pædagogisk praksis fremhæves:
Master i specialpædagogiks uddannelsesforpligtelse med personer med særlige behov indebærer implementering af forskningslinjer for at uddybe viden om denne befolkning orienteret mod udvikling af instrumenter til tidlig identifikation af behov for pædagogisk støtte og interventionsstrategier i klasseværelset. Forskning inden for specialundervisning adskiller sig fra forskning i pædagogik på grund af variationen og særpræg af den involverede befolkning og mangfoldigheden af miljøer.