Kandidatuddannelsen i katastrofe og nødstyring
Royal Roads University
Nøgleinformation
Campus placering
Victoria, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
2 år
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
CAD 34.472 *
Ansøgningsfrist
25 Mar 2024
Tidligste startdato
25 Jun 2024
* Undervisningsomkostningerne er for hele programmet: $ 32,496 (internationale studerende), $ 25,786 (indenlandske studerende).
Introduktion
Denne dynamiske toårige tværfaglige grad er dedikeret til at uddanne både eksisterende og håbefulde katastrofe- og beredskabsprofessionelle. I dette program lærer du, hvordan du kan støtte samfund, der er udsat for risiko, og hvordan de kan øge deres modstandsdygtighed over for de mange forskellige farer, de kan blive udsat for, både nu og i fremtiden.
Programmet lægger vægt på en integreret og holistisk tilgang til katastrofe- og beredskabsstyring, der bygger på forståelsen af, at katastrofer er mere end farer og er produkter af det indbyrdes forhold og gensidig opbygning af miljømæssige, sociale, økonomiske og politiske områder.
Programbeskrivelse
MA i katastrofe og Emergency Management program er en toårig tværfaglig grad dedikeret til at uddanne både håbende og eksisterende katastrofe og nødhåndtering fagfolk. Programmet udforsker de teoretiske fundamenter af katastrofe og nødstyring som et voksende område for praksis og studier. Programmet lægger vægt på en integreret og holistisk tilgang til katastrofe- og nødhåndtering baseret på forståelsen af, at katastrofer er mere end farer og er produkter af interrelation og gensidig opbygning af miljømæssige, sociale, økonomiske og politiske områder. Denne tilgang støtter tanken om, at katastrofe- og nødhåndteringsprocesser og -praksis kan og bør bidrage til risikoreduktion, fællesskabssikkerhed og bæredygtige samfund.
Der tilbydes også et etårigt kandidateksamen i katastrofe- og nødstyring .
Leveringsmodel
Online læring
Størstedelen af dette program er erfaret gennem online læring. Online kurser giver dig mulighed for at opfylde kravene til arbejde og familie, mens du studerer. Ved hjælp af vores webbaserede læringsplatform får du adgang til dine læsematerialer, gennemføre individuelle og gruppearbejde og engagere dig med resten af dine klassekammerater og instruktører; online fra hvor som helst. Hvert online kursus vil være ni uger i længden, med en to-ugers pause mellem kurser.
Residency
I løbet af dit toårige program deltager du i to, to uger på campus-boliger. Her møder du ansigt til ansigt med dine instruktører, cohort og team. Du har indstillet klassetimer samt lektier og møder uden for klassetimer, hvilket gør dette til en intensiv og givende tid.
Kompletionsindstillinger
I løbet af det første studieår vil alle studerende tage det samme sæt af kurser. I løbet af andet år kan eleverne vælge mellem følgende muligheder:
Afhandling spor
Studerende, der tager specialeprocessen, skal tage et andet forskningskursus under deres andet opholdstilladelse.
Banebaseret spor
Studerende, der tager det kursusbaserede spor, vil være i stand til at fortsætte deres studier online i løbet af det andet år og vælge fra en række valgfag designet til at appellere til studerende i alle tre kandidatuddannelser inden for humanitære studier.
Kursusbaseret spor med praktikophold
Inden for det kursusbaserede spor kan eleverne vælge at tage en 6-kredit praktikplads. Studerende, der vælger en praktikplads, vil få erfaring fra fagområdet. Denne erfaringsmæssige læring vil hjælpe eleverne med at anvende deres teoretiske viden ved at demonstrere deres evne i en virkelighedssammenhæng og dokumentere deres oplevelser.
Læringsresultater
Royal Roads University arbejder med en resultatbaseret læringsmodel. Læringsresultater er klare, klare sprogbeskrivere af viden og præstationsopgaver, som eleverne demonstrerer for at kunne gennemføre et program.
Inden for MA i katastrofe og nødstyring er der fem centrale læringsudbytteområder:
- Kritisk tænkning
- Meddelelse
- Forskning
- Viden
- Professionelle færdigheder og praksis
Brug af læringsresultater hjælper med at præcisere et programs fokus, hjælper eleverne til at forbinde deres program til deres arbejdsplads, fokuserer på vurdering / evaluering og hjælper arbejdsgiverne med at forstå fordelene ved programmet.
Hvem det er til
Denne grad er designet til eksisterende og håbende katastrofehåndtering og beredskabstjenester. Mange studerende kommer fra regeringsområder, nødstyring, sundhedspleje, uddannelse, ngo'er, militær, politi, brand og samfundsplanlægning.
Ansøgere, der ikke har den formelle akademiske uddannelse for at kvalificere sig til optagelse, kan vurderes på baggrund af både deres formelle uddannelse og deres uformelle læring i overensstemmelse med den fleksible optagelsesproces . Ansøgninger vurderes fra sag til sag. For mere information, besøg vores Adgangskrav-side .
Adgangskrav
Standard optagelse
- Fire års (eller sammenlignelig) bachelorgrad i et relevant og beslægtet felt * med en minimum GPA på 'B +' (3.33 / 4.33) fra en anerkendt post-sekundær institution
* Relevante og relaterede felter er defineret af hvert program baseret på disciplinær og / eller professionel praksis. Ansøgere skal behandle, hvordan de anser deres akademiske uddannelse for at være relevant og relateret til deres ønskede studieprogram inden for spørgsmålene om personlig erklæring.
Fleksibel adgang
- Ansøgere, der opfylder gradskravet, men ikke GPA-kravet, skal have mindst 5 års relevant * erhvervserfaring.
- Ansøgere uden en bachelorgrad vil normalt kræve 10 års erhvervserfaring med mindst to års relevant * erhvervserfaring i en ledelses- eller ledelsesposition ** eller en tilsvarende kombination af uddannelse og erfaring.
- Alle fleksible optagelsesansøgere vil være forpligtet til at gennemføre "Akademisk skrivning og kritisk tænkning" flere uger før start af programmet og opnå et minimum B + (77%).
* Hvert program, der er baseret på disciplinær og / eller professionel praksis, definerer, hvad der betragtes som relevant erhvervserfaring. Ansøgere skal behandle, hvordan / hvorfor de anser deres respektive tilsynsførende (og den samlede erhvervserfaring) for at være relevant og relateret til deres ønskede studieprogram inden for spørgsmålene om personlig erklæring.
** Erfaring i en ledelses- eller ledelsesposition betragtes på baggrund af en holistisk gennemgang af karriereudviklingen, der viser stigende kompetence og / eller ansvar. Dette kan omfatte, men er ikke begrænset til, tilsynsfunktioner, underskrivelsesansvar, bidrag til organisationsændring og / eller implementering af organisationsvision og mission. Ansøgere skal behandle, hvordan de betragter deres erhvervserfaring for at opfylde disse krav i den personlige erklæring
Engelsk sprogfærdighed
Hvis engelsk ikke er dit primære sprog, bedes du gennemgå vores engelske sprogkrav.
resultater
Kritisk tænkning
- Anvende en holistisk og tværfaglig tilgang til DEM-området for studier og praksis.
- Undersøg og placer din egen personlige overbevisning.
- Demonstrer åbenhed over for ideer og handlinger.
- Evaluer evidens, dets kilder, betydninger og intentioner.
- Identificer, vælg og sorter relevant information for at være i stand til at beskrive, trække slutninger, syntetisere og validere disse oplysninger.
- Identificer og forklar de etiske dimensioner af professionel adfærd og praksis.
- Reflekter kritisk over virkningerne og konsekvenserne af beslutninger og resulterende handlinger.
Meddelelse
- Formuler ideer og argumenter effektivt i mundtlige og skriftlige formater.
- Demonstrere kompetence i interpersonelle og interkulturelle kommunikationsevner.
- Analyser kritisk indflydelsen af nye, nye og samarbejdende teknologier på DEM-praksisområdet.
- Vælg og anvend forskellige kommunikationsmedier baseret på en vurdering af situation og kontekst.
Forskning
- Illustrere brugen og begrænsningerne af viden og teori i marken til professionel DEM-praksis.
- Identificere og forklare kernebegreberne og konstruktionerne af forskning.
- Bidrage til viden inden for studier eller praksis ved hjælp af systematisk og anerkendt forskningsdesign og metoder.
- Evaluer kritisk og gyldigheden af information og akademisk materiale.
- Anerkend huller i faglig viden og find oplysninger for at afhjælpe mangler.
Viden
- Analyser historisk og nutidig udvikling af, hvordan samfund er kommet til at forstå forholdet mellem farer og katastrofer.
- Differentier, vurder og anvend det teoretiske fundament for katastrofe- og beredskabsstyring som et udviklende felt for studier og praksis.
- Undersøg nøglefaktorer (f.eks. Sociale, politiske og økonomiske), der påvirker, hvordan farer og katastrofer opfattes, opleves og handles på eller håndteres.
- Identificere og vurdere barrierer og muligheder for at anvende teori til praksis.
- Forklar og analyser de historiske og nutidige normer, værdier, principper og politiske og juridiske rammer, der styrer katastrofe- og nødstyringspraksis i indenlandske og internationale sammenhænge.
- Sammenlign og analyser forbindelserne og forholdet mellem katastrofe- og beredskabsstyring, katastroferisikoreduktion, bæredygtig udvikling og klimatilpasningsaktiviteter.
- Identificere og analysere en række modeller (f.eks. Beslutningstagning) og rammer til forbedring af modstandsdygtighed, reduktion af risiko og håndtering af katastrofer i lokale, regionale og internationale sammenhænge.
- Identificer og forklar konsekvenserne af stress for selv-, katastrofe- og beredskabsstyringsfagfolk, andre interessenter og befolkninger.
Professionelle færdigheder og praksis
- Identificer interessenter, der er relevante for DEM-aktiviteter, og udvikle samarbejdsprocesser, der tager højde for forskellige interesser, behov, kapaciteter og kapaciteter.
- Fremme gruppeprocesser under hensyntagen til indflydelsen af personlige stilarter og interpersonelle dynamikker på beslutningstagning og gruppeinteraktioner.
- Ansæt resultatbaseret planlægning, der inkorporerer delte værdier, langsigtet orientering og strategiske perspektiver.
- Vælg eller udvikle en række katastrofestyringsstrategier, der:
- Integrer analyse af risiko og modstandsdygtighed;
- Redegøre for variation i og inden for befolkningsgrupper og sammenhænge;
- Indarbejde overvågning og evaluering.
- Analysere, overvåge og evaluere komplekse DEM problemer og situationer.
- Fremme og / eller lede beslutningstagning og adaptiv planlægning i forventning om og som reaktion på hurtigt skiftende, usikre og komplekse miljøer.
- Analyser og integrer etiske implikationer i beslutningsprocesser og planlægningsprocesser.
Kurser
- DEMNSOL: Studenterorientering til læring
- HUMSIP: Praktikophold og karriereforvaltningskompetencer
- ITAI: Introduktion til akademisk integritet
- CPWB500: Fundamenter: Omramning af børns velbefindende i komplekse globale virkeligheder
- DEMN502: Stiftelser i katastrofe og nødstyring
- DEMN503: Tilrettelæggelse, koordinering og beslutningstagning i multi-stakeholder miljøer
- DEMN504: Menneskelige dimensioner af katastrofer
- DEMN552: Risikostyring for fare og katastrofe
- DEMN553: Disaster Response og Sustainable Recovery
- HUMS551: Grundlag for forskning
- PJMN501: Forvaltning af komplekse projekter
- DEMN601: Planlægning af katastrofe- og nødplanlægning: Fra politik til praksis
- DEMN602: Avanceret professionel praksis: Planlægning af modstandsdygtighed i en usikkerhedsalder
- HUMS611: Interkulturel Kompetence
- HUMS630: Avancerede Forskningsmetoder
- HUMS641: Grundlag for politik og praksis i humanitær indsats
- HUMS642: Psykosociale Interventioner: Styring af stress, traumer og tab
- HUMS643: Etnopolitiske konflikter i den canadiske sammenhæng
- HUMS644: Praktik
- HUMS651: Case studier i humanitær indsats: Avanceret politik og praksis
- HUMS652: Adaptiv styring af komplekse humanitære problemer i det 21. århundrede
- HUMS653: Miljø- og ressourcebaseret konfliktstyring
- HUMS661: Risiko- og krisekommunikation
- HUMS662: Professionel praksis i konflikt- og forandringsledelse
- HUMS671: Tværfaglighed i praksis
- HUMS672: Offentlige billeder af retfærdighed og retfærdighed
- HUMS673: Indfødte Perspektiver på Humanitærisme
- HUMS674: Skrivning af Glade-rapport
- HUMS691: Kort papir
- HUMS695: Speciale
Finansiel støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for at give information og support om en række finansieringskilder og tildelingsmuligheder startende med en video, der introducerer de omfattende detaljer, du finder på dette websted og i vores blog.
Se et resumé af offentlige bistandsprogrammer for dem, der er ramt af COVID-19-krisen. Lær mere...
Finansiel planlægning er en vigtig komponent i tidlig uddannelsesplanlægning. Gennemgå finansieringsmulighederne godt inden dit program begynder at hjælpe med at opbygge et rimeligt budget.
lån
Udforsk de forskellige typer lån, der er tilgængelige for at hjælpe med at finansiere dine studier. Lær mere...
Priser
Udforsk en række konkurrencedygtige stipendier, priser og stipendier, der er tilgængelige fra RRU og andre finansieringsbureauer. Lær mere...
Forskningsstipendier
RRU administrerer stipendeadministrationen for udvalgte finansieringsbureauer. Dette er nogle af de mere omfattende priser. Lær mere...
Anden finansiering
Oplev alternative finansieringsmuligheder som Highbred Points. Lær mere...
Læreplan
Programbeskrivelse
MA i Disaster and Emergency Management-programmet er en to-årig tværfaglig grad dedikeret til at uddanne både håbefulde og eksisterende katastrofe- og nødhåndteringsprofessionelle. Programmet udforsker det teoretiske grundlag for katastrofe- og nødhåndtering som et voksende praksis- og studieområde. Programmet lægger vægt på en integreret og holistisk tilgang til katastrofe- og nødhåndtering baseret på forståelsen af, at katastrofer er mere end farer og er produkter af det indbyrdes forhold og den gensidige konstruktion af de miljømæssige, sociale, økonomiske og politiske sfærer. Denne tilgang understøtter forestillingen om, at katastrofe- og nødhåndteringsprocesser og -praksis kan og bør bidrage til risikoreduktion, samfundsresiliens og bæredygtige samfund.
Et etårigt graduate diplom i katastrofe- og nødhåndtering tilbydes også.
Leveringsmodel
Online læring
Størstedelen af dette program opleves gennem online læring. Onlinekurser giver dig mulighed for at opfylde kravene til arbejde og familie, mens du studerer. Ved at bruge vores webbaserede læringsplatform får du adgang til dit læsemateriale, udfører individuelle og gruppeopgaver og engagerer dig med resten af dine klassekammerater og instruktører; online hvor som helst. Hvert onlinekursus varer ni uger med to ugers pause mellem kurserne.
Bopæl
I løbet af dit toårige program vil du deltage i to, to ugers ophold på campus. Her vil du interagere ansigt til ansigt med dine instruktører, kohorte og team. Du har fastlagte timer samt lektier og møder uden for undervisningstiden, hvilket gør dette til en intensiv og givende tid.
Afslutningsmuligheder
I løbet af det første studieår vil alle studerende tage det samme sæt kurser. I løbet af det andet år kan eleverne vælge mellem følgende muligheder:
Specialespor
Studerende, der tager specialesporet, skal tage et andet forskningskursus under deres andet ophold.
Kursusbaseret spor
Studerende, der tager det kursusbaserede spor, vil være i stand til at fortsætte deres studier online i løbet af det andet år ved at vælge fra en suite af valgfag designet til at appellere til studerende i alle tre humanitære studier kandidatprogrammer.
Kursusbaseret spor med praktik
Inden for det kursusbaserede spor kan eleverne vælge at tage et 6-point praktikophold. Studerende, der vælger en praktikplads, får felterfaring. Denne erfaringsbaserede læring vil hjælpe eleverne med at anvende deres teoretiske viden ved at demonstrere deres evner i en virkelig verden og dokumentere deres erfaringer.
Læringsresultater
Royal Roads University arbejder med en resultatbaseret læringsmodel. Læringsresultater er klare, almindelige beskrivelser af viden og præstationsopgaver, som eleverne demonstrerer for at gennemføre et program med succes.
Inden for MA i Disaster and Emergency Management er der fem centrale læringsudbyttedomæner:
- Kritisk tænkning
- Meddelelse
- Forskning
- Viden
- Faglige færdigheder og praksis
Brug af læringsresultater hjælper med at tydeliggøre et programs fokus, hjælper studerende med at forbinde deres program med deres arbejdsplads, giver et fokus for vurdering/evaluering og hjælper arbejdsgivere med at forstå fordelene ved programmet.
Hvem er det til
Denne grad er designet til eksisterende og håbefulde katastrofehåndterings- og beredskabsprofessionelle. Mange studerende kommer fra områderne regering, beredskabsstyring, sundhedspleje, uddannelse, ngo'er, militær, politi, brand og samfundsplanlægning.
Ansøgere, der ikke har den formelle akademiske uddannelse til at kvalificere sig til optagelse, kan vurderes på baggrund af både deres formelle uddannelse og deres uformelle læring i overensstemmelse med Fleksibel optagelsesproces. Ansøgninger vurderes fra sag til sag. For mere information, besøg venligst vores side for adgangskrav.
Kurser
- DEMNSOL: Elevorientering til læring
- HUMSIP: Praktikforberedelse og karrierestyringsevner
- ITAI: Introduktion til akademisk integritet
- CPWB500: Fundamenter: Reframing af børns trivsel i komplekse globale virkeligheder
- DEMN502: Foundations in Disaster and Emergency Management
- DEMN503: Facilitering, koordinering og beslutningstagning i multi-stakeholder miljøer
- DEMN504: Menneskelige dimensioner af katastrofer
- DEMN552: Håndtering af farer og katastrofer
- DEMN553: Disaster Response and Sustainable Recovery
- HUMS551: Forskningens grundlag
- PJMN501: Håndtering af komplekse projekter
- DEMN601: Katastrofe- og beredskabsplanlægning: Fra politik til praksis
- DEMN602: Avanceret professionel praksis: Planlægning af modstandsdygtighed i en tid med usikkerhed
- HUMS611: Interkulturel kompetence
- HUMS630: Avancerede forskningsmetoder
- HUMS641: Grundlaget for politik og praksis i humanitær indsats
- HUMS642: Psykosociale interventioner: Håndtering af stress, traumer og tab
- HUMS643: Etnopolitiske konflikter i den canadiske kontekst
- HUMS644: Praktik
- HUMS651: Casestudier i humanitær indsats: Avanceret politik og praksis
- HUMS652: Adaptiv ledelse til komplekse humanitære problemer i det 21. århundrede
- HUMS653: Miljø- og ressourcebaseret konflikthåndtering
- HUMS661: Risiko- og krisekommunikation
- HUMS662: Professionel praksis i konflikt- og forandringsledelse
- HUMS671: Transdisciplinaritet i praksis
- HUMS672: Offentlige billeder af retfærdighed og retfærdighed
- HUMS673: Indigenous Perspectives on Humanitarianism
- HUMS674: Glade Rapportskrivning
- HUMS691: Kort papir
- HUMS695: Speciale
Indlæggelser
Galleri
Programresultat
Kritisk tænkning
- anvende en holistisk og tværfaglig tilgang til DEM-området for studier og praksis.
- Undersøge og placere sine egne personlige overbevisninger.
- Demonstrere åbenhed over for idéer og handlinger.
- Vurdere beviser, deres kilder, betydninger og hensigter.
- Identificere, udvælge og sortere relevante oplysninger for at kunne beskrive, drage konklusioner, syntetisere og validere disse oplysninger.
- Identificere og forklare de etiske dimensioner af professionel adfærd og praksis.
- Kritisk at reflektere over virkningerne og konsekvenserne af beslutninger og deraf følgende handlinger.
Kommunikation
- Formulere idéer og argumenter effektivt i mundtlige og skriftlige formater.
- demonstrere kompetence i interpersonelle og interkulturelle kommunikationsevner.
- Kritisk analysere indflydelsen af nye, fremvoksende og samarbejdende teknologier på DEM's praksisfelt.
- vælge og anvende forskellige kommunikationsmidler ud fra en vurdering af situation og kontekst.
Forskning
- at illustrere brugen og begrænsningerne af viden og teori på området i forbindelse med professionel DEM-praksis.
- Identificere og forklare de centrale begreber og konstruktioner i forskning.
- Bidrage til viden inden for det studerede område eller praksis ved hjælp af systematisk og anerkendt forskningsdesign og -metoder.
- kritisk vurdere informationens og det akademiske materiales stringens og gyldighed.
- Anerkender huller i faglig viden og søger information for at afhjælpe mangler.
Viden
- Analysere den historiske og nutidige udvikling i den måde, hvorpå samfund har forstået sammenhængen mellem farer og katastrofer.
- at skelne mellem, vurdere og anvende det teoretiske grundlag for katastrofe- og beredskabsledelse som et studie- og praksisområde i udvikling.
- Undersøg nøglefaktorer (f.eks. sociale, politiske og økonomiske), der har indflydelse på, hvordan farer og katastrofer opfattes, opleves og håndteres eller håndteres.
- Identificere og vurdere hindringer og muligheder for at anvende teori i praksis.
- Forklare og analysere de historiske og moderne normer, værdier, principper og politiske og juridiske rammer, der styrer praksis inden for katastrofe- og beredskabsledelse i nationale og internationale sammenhænge.
- Sammenligne og analysere sammenhængen og relationerne mellem katastrofe- og beredskabsstyring, katastroferisikoreduktion, bæredygtig udvikling og aktiviteter til tilpasning til klimaændringer.
- Identificere og analysere en række modeller (f.eks. beslutningstagning) og rammer for at øge modstandsdygtigheden, reducere risici og håndtere katastrofer i lokale, regionale og internationale sammenhænge.
- Identificere og forklare konsekvenserne af stress for sig selv, katastrofe- og beredskabsstyringsfolk, andre interessenter og befolkninger.
Faglige færdigheder & praksis
- Identificere interessenter, der er relevante for DEM-aktiviteterne, og udvikle samarbejdsprocesser, der tager hensyn til forskellige interesser, behov, kapaciteter og evner.
- at facilitere gruppeprocesser under hensyntagen til den indflydelse, som personlige stilarter og interpersonel dynamik har på beslutningstagning og gruppesamarbejde.
- Anvend resultatbaseret planlægning, der inkorporerer fælles værdier, langsigtet orientering og strategiske perspektiver.
- udvælge eller udvikle en række katastrofehåndteringsstrategier, der:
- Integrere analyse af risiko og modstandsdygtighed;
- tage højde for varians på tværs af og inden for befolkningsgrupper og kontekster;
- Indarbejdelse af overvågning og evaluering.
- Analysere, overvåge og vurdere komplekse DEM-problemer og -situationer.
- at lette og/eller lede beslutningstagning og adaptiv planlægning forud for og som reaktion på hurtigt skiftende, usikre og komplekse miljøer.
- Analysere og integrere etiske implikationer i beslutnings- og planlægningsprocesser.
Stipendier og finansiering
Økonomisk støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for at give information og støtte om en række forskellige finansieringskilder og tildelingsmuligheder, startende med en video, der introducerer de omfattende detaljer, du finder på denne hjemmeside og i vores blog.
Se en oversigt over regeringens bistandsprogrammer for dem, der er berørt af COVID-19-krisen.
Økonomisk planlægning er en afgørende komponent i tidlig uddannelsesplanlægning. Gennemgå venligst finansieringsmuligheder i god tid før dit program begynder for at hjælpe med at opbygge et rimeligt budget.
Lån
Udforsk de forskellige typer lån, der er tilgængelige for at hjælpe med at finansiere dine studier.
Priser
Udforsk en række konkurrencedygtige tildelte stipendier, priser og stipendier tilgængelige fra RRU og andre finansieringsbureauer.
Forskningsstipendier
RRU administrerer stipendieadministrationen for udvalgte finansieringsbureauer. Dette er nogle af de mere omfattende priser.
Anden finansiering
Oplev alternative finansieringsmuligheder som Highbred Points.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.