Læs den officielle beskrivelse

Oversigt

Formålet med MEd (informations- og kommunikationsteknologi) er, at de studerende erhverver, styrker og uddyber faglig avanceret teoretisk viden om ikt i uddannelsesmiljøer. De temaer, der er dækket, omfatter uddannelsesmæssig ikt-politikudvikling, aktuelle og fremvoksende spørgsmål inden for digital læring, moderne læringsdesignteorier og -rammer og indramning af vurdering inden for det 21. århundredes kontekster.

Programmet retter sig mod uddannelseseksperter fra den offentlige og private sektor, der har interesse i at fremme digital læring i deres uddannelsesøkosystemer. Programmet vil appellere til instruktions- og læringsdesignere, uddannelsesforskere, lærere og undervisere, erhvervsuddannere, fag- og pensumspecialister, politikrådgivere, overvågnings- og evalueringsspecialister og NGO-embedsmænd

Dette program kræver ingen rejse og ingen ansigt til ansigt sessioner, så du kan optjene kreditter i dit eget tempo, mens du opfylder personlige og faglige forpligtelser. Udfyld programmet i mindst to år.

Adgangskrav

Lad os komme igang! Optagelsesprocessen er det første skridt i retning af at fremme din karriere. Kendskab til disse krav til kandidatuddannelsen i informations- og kommunikationsteknologi i undervisning online-program sammen med oplysninger om krævet dokumentation.

Et 65% gennemsnit på den forudgående NQF-niveau 8-kvalifikation (eller tilsvarende) er påkrævet for optagelse til programmet sammen med en af ​​følgende:

  1. En æresgrad i uddannelse eller relateret disciplin (fx Human Resource Development). Ikke-sydafrikanske studerende skal ansøge om SAQA for verifikation af ækvivalensen af ​​adgangskvalifikationen.
  2. En passende faglig bachelorgrad plus en læreruddannelse / undervisningskvalifikation og erhvervserfaring inden for det foreslåede fagområde, IKT i uddannelse. Disciplinær viden om sådanne kandidater vil blive vurderet af programkoordinatoren og en anden disciplinærkyndig. Et læseprogram kan foreskrives inden registrering.
  3. En passende kandidatgrad og en læreruddannelse / undervisningskvalifikation samt erhvervserfaring inden for specialisering, IKT i uddannelse. Disciplinerende viden om sådanne kandidater vil blive vurderet af programkoordinator og en anden disciplinær ekspert inden for specialisering. Et læseprogram kan foreskrives inden registrering.
  4. Prospektive kandidater kan, baseret på omfattende og verificerbar erfaring inden for disciplinen IKT i Uddannelse, søge anerkendelse af forudgående læring inden for rammerne af institutionelle retningslinjer. Deres erfaring skal være på niveau og omfang af NQF-niveau 8 inden for disciplinen og bør indeholde passende forskningsmetodisk viden og færdigheder.

Under udvælgelsesprocessen vil programkoordinatoren overveje ansøgerens karrierehistorie. Programkoordinatoren kan også anmode ansøgerne om at udføre visse disciplinrelaterede skriftlige eller praktiske færdighedsopgaver som et middel til at vurdere bredden og dybden af ​​deres viden og færdigheder inden afslutningen af ​​optagelsesbeslutninger.

Enhver ansøger, der har en internationalt erhvervet tertiær kvalifikation, kan anmodes om at indsende et SAQA evalueringscertifikat. Programkoordinatoren kan i samarbejde med institutlederen indgive en henstilling til dekanen for at indrømme eleverne til programmet, hvis deres gennemsnitlige karakterer for den foregående kvalifikation er mellem 60% og 64%, og der er pladser til rådighed i programmet. I sådanne tilfælde vil programkoordinatoren holistisk vurdere de forudgående vurderingsresultater fra ansøgere og overveje resultater i forskningsrelaterede moduler og andre disciplinrelaterede moduler.

Har du et spørgsmål? Email enquiries@online.uj.ac.za eller ring 0800 980 364 (gratis).

Grunde til at tilmelde dig i et UJ online-program

Vores online-programmer er omhyggeligt designet til at tjene en akkrediteret universitets kvalifikation mulig for studerende fra alle samfundslag.

Studerende drage fordel af rigor og fakultet instruktion af et traditionelt program, der gøres tilgængelig online.

  • Ingen rejse påkrævet
  • 6 startdatoer om året
  • Betal pr. Modul
  • Fuldt understøttet
  • Arbejde og lær

Obligatoriske moduler - 90 studiepoeng

Uddannelsesreform: IKT-praksis og politikudvikling A (11 point)
Uddannelsesreform: IKT-praksis og politikudvikling B (11 point)
Lære økosystemer: Nuværende ikt-spørgsmål og fremtidige tendenser A (11 point)
Lære økosystemer: Nuværende ikt-spørgsmål og fremtidige tendenser B (12 point)
Informations- og kommunikationsteknologi i undervisning: Læring Design A (11 point)
Informations- og kommunikationsteknologi i undervisning: Læring Design B (11 point)
Informations- og kommunikationsteknologi og bedømmelse A (11 point)
Informations- og kommunikationsteknologi og bedømmelse B (12 point)

Mindre afhandling moduler - 90 Credits

Mindre afhandling A (3 point)
Mindre Dissertation B (4 point)
Mindre Dissertation F (15 point)
Mindre Dissertation C (4 point)
Mindre Dissertation D (4 point)
Mindre Dissertation E (15 point)
Mindre Dissertation G (15 point)
Mindre Dissertation H (15 point)
Mindre Dissertation I (15 point)
Program undervist i:
Engelsk

Se 6 flere kurser fra University of Johannesburg »

Senest opdateret June 21, 2018
This course is Online
Start Date
Juli 2019
Aug. 2019
Duration
2 år
Price
28,490 ZAR
Gebyrer pr. Kredit - 2018: R 158,28
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Juli 2019
End Date
Ansøgningsfrist
Start Date
Aug. 2019
End Date
Ansøgningsfrist
Start Date
Okt. 2019
End Date
Ansøgningsfrist
Start Date
Jan. 2020
End Date
Ansøgningsfrist
Start Date
Mar. 2020
End Date
Ansøgningsfrist

Juli 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date

Aug. 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date

Okt. 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date

Jan. 2020

Location
Ansøgningsfrist
End Date

Mar. 2020

Location
Ansøgningsfrist
End Date