Agrifood Sector MDP Program (online)

Generelt

2 tilgængelige placeringer

Program beskrivelse

I dag skal ledere og øverste ledere inden for organisationer have den nødvendige viden og værktøjer til at klare den usikkerhed, der følger af den globale kontekst, hvor ændringer sker hurtigt og uventet. Derudover skal de være i stand til at skabe og implementere i deres virksomheder de nødvendige strategier for at kunne konkurrere og udnytte de muligheder, som denne sammenhæng giver dem.

Dette sektorledelsesudviklingsprogram, der anvender forskellige metoder og med hjælp fra et undervisningspersonale med stor erhvervserfaring, gæsteledere og deltagere med erfaringer at dele, skaber en unik plads til debat, kreativitet og kritisk tænkning, hvilket fører til aktiv og dybdegående læring, baseret på direkte kontakt med de omstændigheder og problemer, som en leder møder dagligt i erhvervslivet. Derfor udvikler deltagerne aktivt lederskab og vaner i analysen af beslutningsprocesser, hvilket vil gøre dem mere effektive, effektive og retfærdige i deres faglige miljø og dermed opnå bedre resultater for deres organisation.

Dermed giver fagfolk i agrifood virksomheder en dybtgående kendskab til sektoren fra alle nøgleområder for at kunne konkurrere med succes på nutidens og fremtidens fødevaremarked.

Associates

Adgangsprofil

  • Ledelse eller mellemledelse fagfolk, der ønsker at opnå et overordnet billede af agrifood værdikæden.
  • Forretningsenheder eller afdelingschefer, der er bekymrede for virkningen af deres beslutninger på andre afdelinger i selskabet.
  • Professionelle, der netop er blevet forfremmet og har brug for ledelsesværktøjer.
  • Iværksættere, der ønsker at lave en niche for sig selv inden for agrifood-sektoren.
  • Fagfolk, der har brug for at tilpasse sig andre områder af virksomheden.

Program

1. Fødevarekvalitet og sikkerhed ledelsesområde:

  • HACCP selvkontrolsystemer: implementering, håndtering og styring.
  • Betydningen af forudsætninger.
  • Kvaliteten i virksomheden: kvalitetsstyring, fødevaresikkerhed, miljø og affaldshåndtering.
  • Fødevaremikrobiologi og nye patogener.
  • Holdbarhed af fødevarer.
  • Interne revisioner: revisionsproces.
  • Eksterne revisioner: hvordan man håndterer dem med succes.

2. Internationale referencer:

  • IFS, BRC, ISO 22000, FSSC 22000, GLOBALG.AP
  • Garanti og kvalitetsmærkning.

3. Forskning, udvikling og innovation:

  • Skattefradrag fra R
  • Ny produktudvikling.
  • Udvikling af nye driftsprocesser.
  • Udvikling af nye logistiksystemer.
  • Fødevaresensor.
  • Udvikling af nye beholdere og innovativ emballage.

4. Internationalisering af selskabet:

  • Bestemmelseslande.
  • Teknikker til eksport med succes.
  • Kommerciel og Marketing Management.
  • Global økonomi og kontekst.

5. Operationel og digital transformation af virksomheden:

  • Operationel og Business Transformation.
  • 4.0 Industri.
  • LEAN tænker i fødevareindustrien.
  • Procesforbedring.
  • Forbedring af ydeevne og rentabilitet.

6. Marketing i Agrifood Company:

  • Brand udfordring (PRODUCENT BRANDS vs distributør mærker).
  • Sundhedsanprisninger og nye fødevare- og forbrugertendenser.

7. mad forsvar:

  • Lovgivning og gennemførelse af Food Defense Plan.
  • Betydningen af Food Defense som et eksportværktøj.

8. Seneste teknologier anvendt i agrifood-sektoren:

  • Væsentlige nye udviklinger inden for hver sektor (kød, mælkeprodukter, alkoholholdige drikkevarer, alkoholfrie drikkevarer, bageriprodukter, frugt og grøntsager, fisk osv.).
  • Højtrykssterilisering.
  • Operations and Technology Management.

9. Ny mad og industriel turisme:

  • Superfoods.
  • Fødevarer med insekter.
  • Fødevarer til særlige grupper (veganer, coeliacs, intolerance, babyer, ældre osv.)
  • Funktionelle fødevarer.
  • Industriel turisme som kilde til indkomst og markedsføring.

10. Overensstemmelse med agrifoodsektoren og forvaltning af fødevarevarsler og kriser:

  • Fiscal og strafferetligt ansvar.
  • Svigskontrol.
  • Certificeringer om overholdelse af standarder, bestikkelse og risikostyring.
  • Hvordan de skal styres.
  • Design og implementering af en fødevarekrise- og alarmeringsplan.

11. Mærkning af fødevarer:

  • Betydningen af mærkning til slutkunden, til eksport, til kommunikation med kunden, for at overholde lovgivningen.
  • Ernæringsmærkning og ernæringsanprisninger.
  • Konsekvenser for salget.

12. Nye udfordringer på globale agrifoodmarkeder:

  • Omnicanality.
  • Amazon Effect.
  • Salg online.
  • Home Service.
  • Logistiske udfordringer.

13. Nye forbrugertendenser, fødevarelovgivning og sporbarhed:

  • Økologiske fødevarer.
  • Vegan.
  • Intolerance / allergi.
  • Flexitarians.
  • Ingen tilsætningsstoffer.
  • Sundhed.
  • Km. 0
  • Nærhed.
  • Kosttilskud / kosttilskud.
  • Neutriceuticals.
  • Singler.
  • Den kommercielle evne til sporbarhed.
  • Stigende og faldende sporbarhed.
  • Proces sporbarhed.
  • Batching.
  • Sporbarhed i: husdyrbrug, akvakulturbrug, landbrugsbedrifter, centrale markeder og fiskemarkeder, slagterier, skæreanlæg, fødevareindustrier.
  • Transgene produkter.
  • Værktøjer til opdatering og fortolkning af fødevarelovgivningen.
  • Protokoller og ressourcer.
  • Sanktionsprocedure

14. Internationale handelsaftaler og aftaler:

  • BRETIX, TTIP, CETA: Hvad de er, og hvordan de påvirker agrifood-sektoren.

15. Kommunikation og sociale netværk inden for agrifoodsektoren:

  • Betydningen af sociale netværk.
  • At lære at administrere sociale netværk som en konkurrencefordel.

mål

  • Globalt perspektiv: Forbedring af den globale viden om sektoren og forståelse for udfordringerne i hver af forbindelserne i fødekæden i det 21. århundrede, social og økonomisk sammenhæng, store tendenser og positioneringsdesign og konkurrencefordele i et konstant forandrings- og udviklingsmiljø.
  • Kompetencer og værktøjer: Udvikling af de nødvendige værktøjer og evner til at være generatorer af forandring inden for agrifood sektor virksomheder.
  • 360º visning: Undersøgelse af ledelsen af kvalitet og fødevaresikkerhed i virksomheden og dens indvirkning på virksomheden.
  • Deling Erfaringer: Sammenligning og deling af erfaringer med en heterogen gruppe af fagfolk fra forskellige brancher og funktionelle områder.
  • Effektniveau: Kendskab til de seneste tendenser inden for sektoren, kendskab til nye fødevarer, ernæring, særlige fødevarer, funktionelle fødevarer og hemmelighederne i Food Defense.
  • Strategisk vision: Identifikation af forretningsmuligheder i branchen med en global opfattelse af processen med digital, operationel og erhvervsmæssig omdannelse samt nye forbrugertendenser.
  • Netværk af professionelle: Adgang til et professionelt netværk af mere end 30.000 alumni, der består af forretningsfolk og øverste ledere, der kan åbne nye professionelle muligheder.

Registreringsprocedure

  • Ansøgning om optagelsesdokumentation
  • Personlig interview
  • Admissionsudvalg

Ansøgning om optagelsesdokumentation :

Udfyld et ansøgningsskema ledsaget af følgende dokumenter:

  • Kopi af nationalt identitetskort / Udlændingens identitetskort / Skatteidentifikationsnummer (DNI / NIE / NIF) eller Passport
  • Curriculum vitae
  • Universitets eksamensbevis og akademisk rekord
  • Et billede

Personlig interview :

I det personlige interview diskuteres kandidatens personlige og faglige mål samt deres egnethed til programmet.

Admissionsudvalg :

Adgangskomiteen vil foretage en vurdering og informere kandidaten skriftligt om optagelsesresultatet inden for to uger.

Pris: 4.350 €

Senest opdateret April 2019

Om skolen

The Institute For Advanced Management (CEU IAM) Business School is the business school of CEU, the largest educational group in Spain. Meet us and our educational offer based on academic excellence, i ... Læs mere

The Institute For Advanced Management (CEU IAM) Business School is the business school of CEU, the largest educational group in Spain. Meet us and our educational offer based on academic excellence, innovation, and professional ethics. Minimer
Madrid , Madrid-samfundet + 1 Mere Mindre