1,5 år I MSc Cyber Psychology (online kommunikation)

Generelt

Program beskrivelse

Videnskabeligt fundament for erfarne fagfolk | uden en første universitetsgrad

Det innovative kandidatprogram fokuserer på et mangfoldigt læseplan for psykologiske emner i et cybermiljø. Dets akademiske fundament giver vores kandidater mulighed for at forstå og skabe den seneste udvikling inden for deres fagområde med fokus på cyberverdenen. Indholdet dækker en lang række aspekter, for eksempel politisk, erhvervsmæssig og klinisk syn på psykologi inden for online kommunikation.

Udvikling af nøglekompetencer | Kandidatgrad gennem fjernundervisning

Studerende vil være i stand til at starte eller bygge videre på deres valgte erhverv gennem en forståelse af cyberpsykologi inden for online kommunikation og derfor være i stand til at møde fremtidige udfordringer og ændringer med hensyn til deres arbejdslinje. Fjernundervisningsformatet træner dem i online kommunikation og arbejde i virtuelle teams - derfor vil indholdet og metoderne på kurset overlappe hinanden.

Fremtidens tendenser og forskningstema | Cyberpsykologi inden for online kommunikation

Undersøgelser og håndtering af ajourførte fremskridt inden for emnet giver kandidaterne muligheden for at forudse kommende tendenser på deres egen arbejdsplads. En påskønnelse af den ændrede verden af online opførsel opnået gennem dette program vil gøre det muligt for studerende at stille spørgsmålstegn ved eksisterende adfærd og praksis og hjælpe med at erstatte dem med justerede dem, der er egnede til fremtiden.

128161_05.jpg

For hvem er dette kandidatprogram designet?

Kandidatuddannelsen er et anvendt tilbud, beregnet til alle dem, der ønsker at få en orientering til en tværfaglig og moderne tilgang til forståelse af online kommunikation fra et tydeligt psykologisk perspektiv. Det forventes, at mange af de potentielle studerende vil have en interesse og professionel tilbøjelighed til at begynde med, og dette kandidatuddannelse vil give dem mulighed for at udforme vejen frem på en mere anvendt og tværfaglig måde.

Læringskoncept for fjernundervisningsprogrammet

Høj praktisk relevans | Innovativ fjernundervisning Individuel og kompetent studerendes support | Ingen fysisk tilstedeværelse

Læringsbegrebet MSc Cyber Psychology of Online Communication er kendetegnet ved en høj grad af relevans for evidensbaseret indhold såvel som innovative undervisnings- og læringsmetoder. Designet som et rent fjernundervisningskursus betyder optimal orientering til målgruppens behov.

Kombinationen af guidet selvstudium, individuel studerendes support og e-learning-enheder giver studerende mulighed for at lære uafhængigt af tid og sted, orienteret efter deres egne faglige krav og behov.

Brug af moderne e-læringskomponenter garanterer studerendes interaktiv læring samt klar præsentation og diskussion af abstrakt indhold. Interaktive webinarer og diskussioner i det virtuelle rum fremmer integrationen af teoretiske principper og metoder i professionel praksis. Brugen af en virtuel tutorial i form af en online læringsplatform muliggør fleksibel og netværkslignende videnoverførsel, som kan optimalt varieres og tilpasses efter individuelle læringsbehov og fremskridt.

Tilvejebringelse af optagelser af alle interaktive live-tilbud såsom webinars eller online-forelæsninger samt alt læringsmateriale i elektronisk form letter videnstyring og asynkron læring for studerende i en læringsgruppe med forskellige faglige betingelser og frihed. Derudover betyder dette forenklet og tids- og lokaliseringsuafhængig dokumentation og gentagelse af undervisningsindhold.

128163_07.jpg

Hovedprogramfokus

Indholdet og strukturen i kandidatuddannelsen understøtter en praksisorienteret forståelse af cyberpsykologi inden for online kommunikation. Programmet dækker et bredt omfang af sammenkoblede anvendelsesområder inden for psykologi og kommunikation i cyberspace, mens det kritisk udfordrer dem. Da feltet er relativt nyt, gør manglen på politikker, etik og bedste praksis et diskussionsemne og gør det muligt for studerende at stille spørgsmålstegn ved eksisterende praksis og skabe løsninger inden for et trendsættende emne. Forskellige moduler og videnskabelige metoder, der undervises, giver hver studerende mulighed for at arbejde på en individuel kandidatafhandling, der dækker personlige interesser.

Ved at studere Cyber Psychology of Online Kommunikation vil hver studerende udvikle en forståelse af de psykologiske teorier og deres anvendelse i en virtuel såvel som den virkelige verden, som i fremtiden vil have en stadig stærkere overlapning.

Fokusområder

Indholdet af det 1,5 år lange kandidatuddannelse er baseret på følgende tolv fokuspunkter:

  • Introduktion til cyberpsykologi og personlighed i cyberspace
    • Grundlæggende om psykologisk videnskabeligt arbejde (f.eks. APA-retningslinjer, litteraturforskning)
    • Cyberspace 'historie, læse og læse
    • Grundlæggende om menneskelig adfærd
    • Grundlæggende om cyberspace og menneskelig adfærd
    • Personlighed online
    • Identitet og kommunikation: Virkelighed i forhold til virtuel
    • Online adfærd og interpersonelle forhold
  • Sociale medier, netværk
  • Former af sociale medier
  • Social kommunikation i cyberspace
  • Kommunikation og interaktion: Virkelighed vs. virtuel
  • Psykosociale karakteristika ved kommunikation i virtuelle grupper
  • Samarbejde online
  • Grundlæggende om virtuel og augmented reality
  • Online Business Psychology
  • Big data
  • Nye arbejdsmiljøer: Tendenser
  • Virksomheders interaktion
  • Forbruger trivsel
  • Forbrugernes privatliv
  • Big data
  • Digital reklame
  • Online kommunikation, support, rådgivning
  • Vanedannende opførsel
  • Social isolering online
  • Selvpræsentation online
  • E-terapimetoder
  • E-coaching tilgange
  • E-rådgivning tilgange
  • Børn og teenagers brug af online kommunikation og medier
  • Børn, der interagerer med internettet
  • Sprogudvikling i en cyberudvikling
  • Kognitiv
  • Etik for forældrerollen og værgemål for unge voksne
  • Kommunikation med kunstig intelligens (AI)
  • Hvad er AI, og hvad er mulige tendenser i AI?
  • Human-computer interaktion
  • Følelser i menneskelig-computer interaktion
  • Menneskelig opførsel i maskiner og dens virkning på mennesker
  • Etik for interaktion med AI
  • Intime forhold til maskiner
  • Psykologi af online spil og multiplayer platforme / Psykologi af virtuel spil
  • Klassificering af videospil
  • Seriøse spil
  • Psykologi i spildesign: Teorier og anvendelse
  • Effekter af videospil på mental og fysisk sundhed
  • Brug af videospil til (kognitiv) træningsformål
  • E-politik, etik
  • Digitale fodaftryk
  • E-deltagelse i politik
  • Politisk kontrol med cyberspace: Bots, propaganda og cyberspace governance
  • Organisatorisk kontrol af cyberområdet: Virksomheds sociale ansvar
  • Juridiske og formelle etiske retningslinjer
  • Demokrati og tolerance i cyberspace
  • The Dark Web - Cybercrime and Deviance
  • Overflade, dyb og mørk web
  • Internet af Ting
  • Teorier og former for cyberkriminalitet
  • Analogier af cyberkriminalitet og kriminalitet i den virkelige verden
  • Bekæmpelse af cyberkriminalitet: Juridiske, etiske og praktiske overvejelser
  • Trends
  • Forskningsmetoder
  • Gratis valg af et af programmets emner
  • Akademisk og uafhængig forskning vedrørende dette emne
  • Kvalitativ indholdsanalyse ifølge Mayring
  • Design af en retningslinje for interview med henblik på ekspertsamtaler
  • Forpligt dig til en struktur og et format på en masterafhandling
  • Oprettelse af en skriftlig eksponering
  • Master afhandling
  • Akademisk og uafhængig forskning omkring emnet
  • Planlægning og gennemførelse af ekspertsamtaler (3 x 30 minutter)
  • Evaluering ved hjælp af kvalitativ indholdsanalyse ifølge Mayring
  • Skrivning af kandidatafhandlingen, der overholder akademiske psykologiske standarder
  • Master's mundtlig eksamen
  • Præsentation af ens egen masterafhandling

Uddannelsesfokus for kandidatuddannelsen "MSc Cyber Psychology of Online Communication"

128166_pitaki02.png

128165_04.jpg

Adgangskrav

Første grad (mindst Bachelor) fra et anerkendt tysk eller sammenligneligt andet udenlandsk universitet og mindst et års arbejdserfaring

eller

svarende til den første universitetsgrad anses for at være en afsluttet, kvalificeret erhvervsuddannelse og mindst seks års relevant erhvervserfaring (hvoraf mindst et år skal have leder- eller projektledelseserfaring).

Derudover er følgende yderligere kvalifikationer velkomne:

Viden inden for psykologi (f.eks. Klinisk psykologi, socialpsykologi, erhvervspsykologi), online relaterede erhverv (f.eks. IT, online reklame) og andre erhverv, der er i kontakt med cyberspace eller psykologi.

Alle interesserede, uanset om de er med eller uden en første grad, vil have en 20-minutters telefonsamtale for at kontrollere deres egnethed til dette kandidatuddannelse.

Engelsk Sprogkrav

Certificeret minimumskrav til postgraduate underviste kurser: Studerende skal fremlægge bevis for engelsksprogede evner demonstreret af:

  • niveau 3 kommunikationsnøglefærdigheder, eller
  • IELTS - test i bånd 6,0 eller derover med en minimumscore på 5,5 i hver komponent, eller
  • Pearson PTE på 53 eller derover i hver komponent i testen eller tilsvarende, eller
  • et pas i universitetets engelsksprog, eller
  • TOEFL-kvalifikation engelsk B1 eller
  • kun for internationale studerende: ækvivalent som bedømt af den autoriserede optagelsesofficer i henhold til rådgivning fra universitetets internationale kontor

Ansøgere bosiddende uden for Det Forenede Kongerige, for hvilke engelsk ikke er det første sprog, skulle normalt have opnået den krævede engelsksprogede kvalifikation højst to år før indrejse.

Udvælgelsesproces

Udvælgelsesprocessen er baseret på den rækkefølge, i hvilke ansøgninger modtages, under hensyntagen til kvalitative kriterier og resultatet af telefonintervjuet.

Senest opdateret Jan 2020

Om skolen

The ALP Akademisches Lehrinstitut für Psychologie GmbH offers modern, creative and innovative distance learning courses and further education in the field of psychology. And this for more than 14 year ... Læs mere

The ALP Akademisches Lehrinstitut für Psychologie GmbH offers modern, creative and innovative distance learning courses and further education in the field of psychology. And this for more than 14 years. Online Master's programs with practical relevance and skilful didactics. Exciting, scientific and practice-oriented at the same time. In exceptional cases, professionals have the opportunity to be admitted to the Master's programmes without a first degree (without a Bachelor's degree). Minimer