Master of Science i informationssystemer og digital innovation
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nøgleinformation
Campus placering
Online Cyprus
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
3 semestre
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 10.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Programmet er akkrediteret af Cyperns agentur for kvalitetssikring og akkreditering i videregående uddannelse (CYQAA)
MSc i informationssystemer og digital innovation er et innovativt og tværfagligt program med det formål at integrere viden om design og udvikling af informationssystemer med de disruptive teknologier ved digital innovation. Eksempler på sådanne forstyrrende teknologier er Big Data, Internet of Things, Artificial Intelligence, Blockchain og Robotics.
I dag har teknologi en massiv indvirkning på forretningsdriften. Formlen for virksomhedens succes er enkel: driv innovation med informationsteknologi. At realisere de udfordringer, som teknologien præsenterer, er nøglen til at lykkes med dine forretningsmål, fastholde og øge antallet af dine kunder i processen. Derfor er det ekstremt vigtigt at integrere nye teknologier i virksomheder. I vore dage prioriterer mange virksomheder innovation som en nøgle til deres forretningsstrategi. Derfor er det afgørende for virksomheder og deres direktører at forstå teknologi, opbygge deres tekniske færdigheder, implementere teknologier, der betyder noget for dem, og få en fordel i at styre deres organisation.
MSc i informationssystemer og digital innovation sigter mod efteruddannelse og videnskabelig specialisering i informationssystemer og digital innovation, der retter sig mod mere faglig viden og bredere uddannelse af studerende med en særlig interesse for dette emne. Det er primært rettet mod kandidater i datalogi, computerteknik og økonomiske studier.
Fordele ved programmet
- Den internationale prestige og anerkendelse af Neapolis University of Pafos.
- Fremragende akademisk personale med stærk ekspertise i de underviste fag.
- Internationalt samarbejde med mange universiteter.
- Brug af avanceret teknologi og ressourcer.
- Høj akademisk kaliber af lærerstaben.
- Konkurrencedygtige studieafgifter.
Indlæggelser
Læreplan
Programstruktur
Disse studier varer tre semestre. Der afholdes optagelsesprøver til kandidatuddannelsen i informationssystemer og digital innovation i september og februar/marts i hvert akademisk år. Hvert kursus varer et akademisk semester. Alle studerende, der er indskrevet på kandidatuddannelsen i informationssystemer og digital innovation, enten i vinter- eller forårssemestret, kan vælge de kurser, der tilbydes i de relevante semestre. For at fuldføre deres studier skal de studerende samle i alt 90 ECTS-point.
I overensstemmelse med de relevante bekendtgørelser fra Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education har studerende mulighed for at afslutte deres postgraduate studier på to akademiske semestre (12 måneder), så længe de påbegynder udarbejdelsen af deres kandidatafhandling i løbet af første eller andet semester af deres studier, herunder i sommerperioden. I dette tilfælde kan færdiggørelsen af kandidatafhandlingen forlænges i løbet af sommerperioden i en eller to måneder. Under alle omstændigheder er det samlede antal ECTS fortsat 90.
Overordnet set er målet med MSc i informationssystemer og digital innovation at give hver enkelt studerende, enten med en forretningsmæssig eller datalogisk baggrund, en omfattende forståelse af, hvordan man bruger digitale teknologier til at forbedre virksomheder i dagens digitale økonomi og at udforske ledelses- og innovationsaspekterne af informationsteknologi. Virksomhederne udvikler sig mere på grundlag af nye teknologier, hvilket skaber et kritisk behov for fagfolk, der har færdigheder inden for både forretning og teknologi. Det ultimative mål med denne Master i informationssystemer og digital innovation er at bygge bro over kløften mellem forretning og teknologi, hvilket giver vores kandidater en klar markedsfordel.
For at opnå deres kandidatgrad er de studerende også forpligtet til at lave en kandidatafhandling. Forskningsforslaget indsendes af den studerende, som kan anmode om at få en af vejlederne som vejleder. Afhandlingen kan afleveres i op til et akademisk år efter den vellykkede afslutning af andet semester af studiet. Afhandlingen skal være relevant for indholdet af den postgraduate studerendes studier og være original.
Tidsplan
Kandidatuddannelsen i informationssystemer og digital innovation er opbygget som følger:
1. semester
- DIS507 Disruptive teknologier
- DMBA583 Digital innovation og iværksætteri
- DMETH600 Forskningsmetodologi
- DIS503 IT-projektledelse
2. semester
- DIS508 Big Data og analyse
- DIS501 Analyse og design af informationssystemer
- DIS502 Programmering af problemløsende programmer
Valg af 1 valgfrit kursus fra:
- DIS504 Informationssikkerhed
- DMDB505 Digital markedsføring
- DIS505 Udvikling af mobilapplikationer
3. semester
- DIS510 Afhandling Obligatorisk
Undervisning, læring og evalueringsmetoder
I løbet af det akademiske år afholdes der følgende uddannelsesmøder for hvert kursus: seks (6) møder af to timers varighed med underviseren for hvert kursus, som er ansvarlig for at informere, vejlede, rådgive og evaluere de studerende. Disse møder har primært til formål at yde generel støtte til de studerende samt at uddybe, uddybe og udvikle alt det, som de studerende studerer. Den studerendes tilstedeværelse på disse møder er ikke obligatorisk. De hidtidige erfaringer har imidlertid vist, at de studerendes deltagelse i dem bidrager til en bedre forståelse af emnet og desuden øger sandsynligheden for, at de studerende klarer sig bedre, både ved midtvejsevalueringerne og ved de afsluttende prøver.
Hvert kursus evalueres ved at gennemføre en midtvejsevaluering, som udtrykkeligt er nævnt i studieplanen og studievejledningerne (essays, litteraturkritik, artikelmanuskript til universitetets studenterblad osv.) i løbet af semesteret og afsluttende prøver ved semesterets afslutning på passende steder, der er fastlagt i god tid i forhold til de studerendes geografiske fordeling. Hvis en studerende ikke kommer til eksamen, eller hvis han eller hun har undladt at deltage i en eksamen i vinter- eller forårssemestret, har han eller hun ret til at gå om til eksamen.
Midtvejsevalueringen kan som tidligere beskrevet tage forskellige former som f.eks. essays, forskningsartikler, præsentationer, litteraturkritik, boganmeldelser osv. i løbet af semesteret og svarer til 40 % af den endelige karakter, mens den afsluttende eksamen udgør 60 %. For at den studerende kan bestå et kursus, skal han/hun få en karakter på mindst 50 % ved både den endelige karakter og midtvejsevalueringen. Interaktivitet og formativ vurdering er en del af lærings- og undervisningsmetoden.
På tredje semester færdiggør de studerende deres afhandling, som svarer til 30 ECTS. Afhandlingens længde afhænger af typen. Hvis der er tale om en bibliografisk afhandling, må den ikke være på under 12.000 ord og over 15.000 ord. Bibliografien, bilagene og resuméet er ikke medtaget. Efter afleveringen forelægger vejlederen med den studerendes samtykke en skriftlig og begrundet rapport for udvalgets medlemmer. Understøttelse af afhandlingen sker offentligt eller via en elektronisk videokonference for et udvalg bestående af tre medlemmer.