Master of Science i europæisk politik og regeringsførelse
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nøgleinformation
Campus placering
Online Cyprus
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
3 semestre
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 10.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Programmet er akkrediteret af Cyperns agentur for kvalitetssikring og akkreditering i videregående uddannelse (CYQAA)
Målet med kandidatuddannelsen i europæisk politik og styringsprogram er at give et avanceret studie til dem, der stræber efter at blive effektive ledere i europæiske anliggender i både den private og offentlige sektor. Programmets pensum er designet til at undersøge de væsentlige elementer i EU-politikker og forberede eleverne på stadig mere komplekse ansvarsområder inden for diplomati, internationale organisationer og den offentlige sektor, lokale myndigheder og forsknings- og non-profit organisationer. Grundplanen understreger både de færdigheder og den viden, der kræves for effektivt at styre EU -anliggender og for at forstå de større internationale, europæiske og nationale rammer, hvor politik udvikles, og opgaver defineres og vurderes.
Programmet giver up-to-date viden inden for en række forskellige discipliner, der udgør området for europæiske studier såsom erhverv/ økonomi, politik og jura. Derudover udstyrer programmet de studerende med analytiske, ansvarlige og ledelsesmæssige færdigheder, der forbedrer deres beslutningsevne og fremmer organisatorisk trivsel inden for rammerne af et konstant skiftende og konkurrencedygtigt europæisk miljø.
En grundlæggende filosofi for programmet er dets empiriske tilgang til studiet af governance, hvor de studerendes nyerhvervede viden og færdigheder blandes med deres erhvervserfaring og anvendes på sager i det virkelige liv.
Denne tilgang udvider og uddyber elevernes forståelse af grænseoverskridende spørgsmål og politiske processer, fremmer færdigheder inden for forskning, analyse, syntese og kreativitet og tilskynder til innovation og bevidsthed om konkurrerende internationale aktørers rolle; endelig udvikler den bevidsthed om sociale, kulturelle og globale spørgsmål, der påvirker politiske beslutninger.
Fordele ved programmet
- Den internationale prestige og anerkendelse af Neapolis University of Pafos.
- Fremragende akademisk personale med stærk ekspertise i de underviste fag.
- Internationalt samarbejde med mange universiteter.
- Fleksibiliteten ved fjernundervisning.
- Brug af avanceret teknologi og ressourcer.
- Det dynamiske valg mellem synkron og asynkron fjernundervisning.
- Konkurrencedygtige studieafgifter.
Indlæggelser
Læreplan
Programstruktur
Disse studier varer tre semestre. Der afholdes ansøgninger til postgraduate-programmet i september og februar/marts i hvert akademisk år. Hvert kursus varer et akademisk semester. Alle studerende, der er indskrevet på postgraduatuddannelsen enten i vinter- eller forårssemestret, kan vælge de kurser, der tilbydes i de relevante semestre. For at fuldføre deres studier skal de studerende samle i alt 90 ECTS-point.
I overensstemmelse med de relevante bekendtgørelser fra Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education har studerende mulighed for at afslutte deres postgraduate studier på to akademiske semestre (12 måneder), så længe de påbegynder udarbejdelsen af deres kandidatafhandling i løbet af første eller andet semester af deres studier, herunder i sommerperioden. I dette tilfælde kan færdiggørelsen af kandidatafhandlingen forlænges i løbet af sommerperioden i en eller to måneder. Under alle omstændigheder er det samlede antal ECTS fortsat 90.
På første semester skal de studerende vælge et obligatorisk kursus DMETH600 og 3 ud af 9 valgfrie kurser. På andet semester skal de studerende vælge 4 ud af de resterende 6 valgfrie kurser. På tredje semester forbereder de studerende deres afhandling (se afsnit 5). Hvert af kurserne svarer til 7,5 ECTS-point. Kreditpoint for hvert kursus er fordelt på følgende måde: 2 for tilstedeværelse og deltagelse i kurserne, 2 for gennemførelse af midtvejsevalueringen i løbet af semesteret og 3,5 for den afsluttende eksamen. Rækkefølgen af valgfag, der tilbydes pr. semester, fastsættes af universitetet i begyndelsen af hvert studieår.
For at opnå deres kandidatgrad er de studerende også forpligtet til at lave en kandidatafhandling. Forskningsforslaget indsendes af den studerende, som kan anmode om at få en af vejlederne som vejleder. Afhandlingen kan afleveres i op til et akademisk år efter den vellykkede afslutning af andet semester af studiet. Afhandlingen skal være relevant for indholdet af den postgraduate studerendes studier og være original.
Studerende kan skrive masterafhandlinger og midtvejsevalueringer på engelsk, uanset hvilket sprog uddannelsen foregår på.
Programmet er opbygget som følger:
Kurser i 1. og 2. semester
- På første semester skal de studerende vælge et obligatorisk kursus DMETH600 og 3 ud af 9 valgfrie kurser.
- På andet semester skal de studerende vælge 4 ud af de resterende 6 valgfrie kurser.
- Rækkefølgen af valgfag, der tilbydes pr. semester, fastsættes af universitetet i begyndelsen af hvert studieår.
- DMETH600 Forskningsdesign og empiriske metoder inden for samfundsvidenskab
- DHIST610 Den europæiske integrations historie
- DMPA585 Europæisk forvaltning og forhandlinger
- DMEP400 Teoretiske tilgange til den europæiske integration
- DMEP300 Europæisk politisk økonomi
- DMEP500 Udenrigspolitik, sikkerhed og forsvar i Den Europæiske Union
- DMEP600 Det europæiske banksystem
- DMEP700 Særlige emner om politisamarbejde og retligt samarbejde i Den Europæiske Union
- DIRSS621 Moderne spørgsmål i global politik
- DIRSS622 Særlige emner om sikkerhed i det østlige Middelhavsområde og Mellemøsten
3. semester
- DIS800 Afhandling
Undervisning, læring og evalueringsmetoder
I løbet af det akademiske år afholdes der følgende uddannelsesmøder for hvert kursus: seks (6) møder af to timers varighed med underviseren for hvert kursus, som er ansvarlig for at informere, vejlede, rådgive og evaluere de studerende. Disse møder har primært til formål at yde generel støtte til de studerende samt at uddybe, uddybe og udvikle alt det, som de studerende studerer. Den studerendes tilstedeværelse på disse møder er ikke obligatorisk. De hidtidige erfaringer har imidlertid vist, at de studerendes deltagelse i dem bidrager til en bedre forståelse af emnet og desuden øger sandsynligheden for, at de studerende klarer sig bedre, både ved midtvejsevalueringerne og ved de afsluttende prøver.
Hvert kursus evalueres ved at gennemføre en midtvejsevaluering, som udtrykkeligt er nævnt i studieplanen og studievejledningerne (essays, litteraturkritik, artikelmanuskript til universitetets studenterblad osv.) i løbet af semesteret og afsluttende prøver ved semesterets afslutning på passende steder, der er fastlagt i god tid i forhold til de studerendes geografiske fordeling. Hvis en studerende ikke kommer til eksamen, eller hvis han eller hun har undladt at deltage i en eksamen i vinter- eller forårssemestret, har han eller hun ret til at gå om til eksamen.
Midtvejsevalueringen kan som tidligere beskrevet tage forskellige former som f.eks. essays, forskningsartikler, præsentationer, litteraturkritik, boganmeldelser osv. i løbet af semesteret og svarer til 40 % af den endelige karakter, mens den afsluttende eksamen udgør 60 %. For at den studerende kan bestå et kursus, skal han/hun få en karakter på mindst 50 % ved både den endelige karakter og midtvejsevalueringen. Interaktivitet og formativ vurdering er en del af lærings- og undervisningsmetoden.
På tredje semester færdiggør de studerende deres afhandling, som svarer til 30 ECTS. Afhandlingens længde afhænger af typen. Hvis der er tale om en bibliografisk afhandling, må den ikke være på under 12.000 ord og over 15.000 ord. Bibliografien, bilagene og resuméet er ikke medtaget. Efter afleveringen forelægger vejlederen med den studerendes samtykke en skriftlig og begrundet rapport for udvalgets medlemmer. Understøttelse af afhandlingen sker offentligt eller via en elektronisk videokonference for et udvalg bestående af tre medlemmer.
Varighed: Varighed: 1,5 akademisk år (3 akademiske semestre, 90 ECTS)
I overensstemmelse med de relevante bekendtgørelser fra Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education har studerende mulighed for at afslutte deres postgraduate studier på to akademiske semestre (12 måneder), så længe de påbegynder udarbejdelsen af deres kandidatafhandling i løbet af første eller andet semester af deres studier, herunder i sommerperioden. I dette tilfælde kan færdiggørelsen af kandidatafhandlingen forlænges i løbet af sommerperioden i en eller to måneder. Under alle omstændigheder er det samlede antal ECTS fortsat 90.