MSc i digitalt lederskab
Heriot-Watt University Dubai
Nøgleinformation
Campus placering
Academic City, Forenede Arabiske Emirater
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* kandidatuddannelsen består af otte kurser og et hovedstensprojekt. Hvert kursus koster £1.340, og hovedstensprojektet er £1.480. Det fulde programgebyr er £12.200. Du kan læse på kursus-for-kursus basis og betale efterhånden som du lærer, eller tilmelde d
Introduktion
Oversigt
Edinburgh Business School ved Heriot-Watt Universitys online MSc Digital Leadership-program er blevet udviklet i samråd med industrien for at udstyre en ny generation af ledere til at drive datadrevet digital transformation. For at imødekomme fremtidens talentbehov er graden designet til at forberede dig til lederroller inden for digital transformation. Det vil give dig en kritisk vurdering af det transformative potentiale af digitale teknologier i erhvervslivet og de muligheder og udfordringer, der er forbundet med digital transformation i en række forskellige organisatoriske sammenhænge.
Ud over at give indsigt i rollen af transformationsteknologier såsom Big Data, Robotics og AI, vil programmet også give dig en forståelse af, hvordan disse teknologier kan anvendes med succes gennem strategisk innovation og forandring for at levere driftseffektivitet og øget kundeværdi . Programmet vil overveje den rolle, som forretningsmodelinnovation og netværksmarkeder spiller i transformation af industrier og økonomier samt: kundecentricitet og udnyttelse af kundenetværk, den strategiske rolle af data, lederskab, organisatorisk smidighed og kulturel transformation.
Programvarighed
Det tager cirka 150 studietimer pr. kursus. I gennemsnit tager det fire år at gennemføre en fuld cand.merc., men den kan gennemføres hurtigere eller over en længere periode. Du kan vælge dit eget tempo ved at sætte gang i eller afsætte dine studier, når det passer dig bedst. Din tidsplan har altid prioritet.
Online læring levering
Vores progressive kursusmaterialer gøres tilgængelige online gennem vores virtuelle læringsmiljø (VLE). VLE forbinder dig med vores ekspertakademikere og kursusmaterialer gennem videoer, webinarer, artikler, tidsskrifter, vurderinger og diskussionsforum. Hos os er det helt op til dig, hvornår og hvor du går til dine eksamener, og du skal kun betale for én ad gangen. Du kan vælge, hvornår du vil gå til eksamen, og hvis du skal omlægge, er det heller ikke noget problem. For at finde ud af mere om programmets struktur, ressourcer og support, besøg venligst vores online læringslevering og supportsider.
Elevstøtte
Selv de mest begavede og mest selvsikre elever har brug for lidt hjælp fra tid til anden. Uanset om du studerer online derhjemme eller med en læringspartner, er du aldrig langt fra støtte fra vores fakultet og dine medstuderende. Yderligere support er tilgængelig gennem valgfri onlineundervisning og revisionssessioner og andre onlineressourcer såsom tests, øvelsesessays, kollaborative diskussionsfora, hvor du kan engagere dig med dine medstuderende rundt om i verden og værktøjer til at hjælpe dig med at spore dine fremskridt gennem kursusmaterialerne.
Indlæggelser
Læreplan
Kursusindhold
MSc Digital Leadership har til formål at udvikle en kritisk forståelse af mulighederne og udfordringerne ved digital transformation i moderne forretningsmiljøer og udvikle de nødvendige lederskab, ledelse og tekniske kompetencer til at udføre digitale transformationsinitiativer i organisationer.
Uddannelsen består af otte kurser. Kurser bedømmes ved en skriftlig eksamen og/eller skriftlige kurser. Efter afslutningen af de otte underviste kurser vil de studerende også gennemføre en forskningsafhandling eller et hjørnestensprojekt. Bestå disse og slutte dig til vores globale netværk af Edinburgh Business School-kandidater og forretningsfolk.
Obligatoriske kurser
- Digital forretningsstrategi: platforme og økosystemer
- Digitalt lederskab
- Strategisk forandring
- Forskningsfilosofi og -praksis
- Big Data Analytics
- Business Analytics og Introduktion til Big Data
- Digital Marketing Analytics
- People Analytics
Obligatoriske kursusbeskrivelser
Digital forretningsstrategi: platforme og økosystemer
Dette kursus udvikler en kritisk forståelse af de strategiske implikationer af digital transformation i erhvervslivet, herunder potentialet for digitale teknologier til at forstyrre værdikæder, drive forretningsmodelinnovation og skabe konkurrencefordele gennem operationel effektivitet og øget kundeværdi. De unikke egenskaber ved platformvirksomheder og (og platformsbaserede økosystemer) vil blive udforsket og evalueret sammen med udfordringerne forbundet med udvikling og eksekvering af platformstrategier.
Digitalt lederskab
Dette kursus introducerer dig til teori og praksis om ledelse og udvikler en forståelse af ledelsens rolle og betydning for forretningstransformation, og udforsker sammenhængen mellem effektiv og passende ledelse og organisatorisk strategi. Det giver også mulighed for at overveje passende ledelsespraksis i forskellige virkelige eller simulerede sammenhænge.
Strategisk forandring
Dette kursus giver dig viden og forståelse af organisatoriske forandringer fra et strategisk perspektiv, udforsker modeller for strategisk forandring og deres anvendelse til en række forskellige organisatoriske omgivelser. Den udforsker også den organisatoriske virkning af strategiske forandringer og rollen som lederskab, interne forandringsagenter og eksterne interessenter.
Forskningsfilosofi og -praksis
Designet til at danne grundlag for hovedstensprojektet eller afhandlingen, udvikler dette kursus en forståelse af den samfundsvidenskabelige forskningsproces og giver en forståelse af teorien og tilgange til forskning. Det giver også en forklaring på forskningsdesign; projektplanlægning og skrivestil med særlig henvisning til kandidatafhandlingen/Capstone-rapporten.
Big Data Analytics
Giver et indblik i brugen af dataanalyse inden for den forretningsmæssige kontekst og praktisk viden om systemer og værktøjer, der anvendes til big data-analyse. Det har til formål at give eleverne passende færdigheder til videnopdagelse, analyse og vurdering af big data og udvikle kvantitative færdigheder i udvinding, analyse og fortolkning af information fra big data. En forståelse af teknologier forbundet med big data-analyse såsom cloud computing, kunstig intelligens og tingenes internet er også tilvejebragt.
Business Analytics og Introduktion til Big Data
Udvikler en forståelse af de forskellige tilgange, der bruges af ledere og ledelseskonsulenter til at løse forretningsbeslutningsproblemer og forståelse for formålet og værdien af forretningsanalyse i ledelsesbeslutningstagning. Det giver også en fungerende forståelse af de vigtigste statistiske begreber, der understøtter aspekter af strategiske beslutningsvidenskaber, og giver eleverne de praktiske færdigheder til at anvende en række analytiske teknikker, der bruges af forretningsanalytikere. Der gives også en introduktion til big data, som danner grundlag for Big Data Analytics-kurset.
Digital Marketing Analytics
Udvikler en kritisk forståelse af de teorier, værktøjer og teknikker, der er forbundet med digital marketinganalyse og et praktisk kendskab til de forskellige strategier til at øge webstedstrafikken og evnen til at vurdere deres fordele og ulemper i specifikke sammenhænge. Det udvikler også evnen til kritisk at evaluere og reagere på resultater fra digitale marketinganalyser.
People Analytics
Sigter mod at give indsigt i vigtigheden af kvalitetsdata og personanalyse i sammenhæng med moderne forretningsteknologier. Ved at udforske forskellige tilgange til at analysere data, vil eleverne lære at analysere, fortolke og rapportere grundlæggende data, hvilket i sidste ende når et højt niveau af analytisk modenhed, baseret på Ulrich-modellen. En forståelse af Human Capital Analytics/People analytics vil vise eleverne betydningen af sourcingværktøjer, naturlig sprogbehandling og målinger, når de beskæftiger sig med talenterhvervelse eller arbejdsstyrkeplanlægning. Endelig vil dette kursus også tage fat på udfordringerne med hensyn til menneskeanalyse såsom etik og modstand samt datastyring, samtidig med at menneskelig centrering bevares.