MBA i turisme
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nøgleinformation
Campus placering
Online Cyprus
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
3 semestre
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 10.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Programmet er akkrediteret af Cyperns agentur for kvalitetssikring og akkreditering i videregående uddannelse (CYQAA)
Fjernprogrammet MBA i turisme ved Neapolis University Pafos giver de studerende en omfattende og integreret tilgang til turismens disciplin og den kritiske turistsektor generelt. MBA i turisme følger en moderne tilgang til at levere den nødvendige viden til forståelsen af turisme som et socialt og økonomisk fænomen. Det lægger særlig vægt på forretningsadministration for turisme og gæstfrihed og forvaltning af turistmål. Med udgangspunkt i fordelene ved innovation i den globaliserede verden, er pensum struktureret omkring følgende søjler: miljømæssig bæredygtighed og bæredygtig forvaltning af turistorganisationer. Derfor skal eleverne udstyres med de rigtige færdigheder til at imødekomme de udfordringer, moderne turismevirksomheder står over for, i et konstant skiftende internationalt miljø domineret af hurtig teknologisk udvikling, hvilket resulterer i nye modeller for virksomhedsledelse.
Fordele ved programmet
- Den internationale prestige og anerkendelse af Neapolis University of Pafos.
- Fremragende akademisk personale med stærk ekspertise i de underviste fag.
- Internationalt samarbejde med mange universiteter.
- Fleksibiliteten ved fjernundervisning.
- Brug af avanceret teknologi og ressourcer.
- Det dynamiske valg mellem synkron og asynkron fjernundervisning.
- Tilpasningen af MBA -programmet til de nuværende markedskrav og flere forretningsmiljøer.
- Konkurrencedygtige studieafgifter.
Indlæggelser
Læreplan
Programstruktur
For at opnå en MBA i turisme skal de studerende bestå alle de obligatoriske kurser og deres afhandling med succes.
Programmet er opbygget som følger:
1. semester
- DMBA550 Regnskab og ledelsesøkonomi
- DMBA560 Marketing Management & Virksomhedskommunikation
- DMBA580 Ledelse og organisatorisk adfærd
- DMBA620 Kvantitativ virksomhedsanalyse
2. semester
- DTOUR520 Driftsstyring af ture
- DTOUR530 Ledelse og udvikling af hotel- og restaurationsvirksomhed
- DTOUR550 Økonomi inden for turisme og gæstfrihed
- DTOUR570 Strategisk destinationsstyring
- DTOUR590 Turismepolitik & Planlægning
3. semester
- DTOUR600 Afhandling
Undervisning, læring og evalueringsmetoder
Dette er et fjernundervisningsprogram. I løbet af det akademiske år afholdes der uddannelsesmøder for hvert enkelt kursus (obligatorisk og valgfrit) på følgende måde: seks (6) telemøder af to timers varighed med vejlederen for hvert kursus, som er ansvarlig for at informere, vejlede, rådgive og evaluere de studerende. Disse møder har primært til formål at yde generel støtte til de studerende samt at uddybe, uddybe og udvikle alle de kurser, som de studerende studerer. Interaktivitet og formativ vurdering er en del af lærings- og undervisningsmetoden. De opgaver, der løses i løbet af semesteret, udgør 30 % af den endelige karakter, mens den afsluttende eksamen udgør 70 %. For at den studerende kan bestå et kursus, skal han/hun opnå en karakter på mindst 50/100 i den skriftlige opgave og i den afsluttende prøve.
På tredje semester færdiggør de studerende deres MBA-afhandling, som svarer til 30 ECTS.
Programmets varighed
Programmet varer 18 måneder.
Studerende har mulighed for at afslutte deres postgraduate studier på 12 måneder, så længe de begynder at skrive deres kandidatafhandling i løbet af første eller andet semester af deres studier, herunder sommerperioden. I dette tilfælde kan færdiggørelsen af kandidatafhandlingen forlænges efter sommerperioden i en eller to måneder. Under alle omstændigheder er det samlede antal ECTS fortsat 90.
Programundervisning
Ideelle studerende
Programmet er specielt designet til:
- Medarbejdere og ledere i turist- og gæstfrihedsvirksomheder som f.eks. hoteller, rejsebureauer, rejsearrangører, luftfartsselskaber, krydstogtselskaber og destination management organisationer.
- Forskere/analytikere og ledere inden for turistsektoren i hele verden.
- Ansatte og ledere i andre sektorer end turisme.
- Specialister og konsulenter, der leverer ekspertudtalelser om turismepolitik og -udvikling til den offentlige og private sektor.
- Undervisere på skoler for turisme og dem, der også vælger at gå videre i deres akademiske karriere til ph.d.-niveau.