Executive MBA (EMBA)
OBS Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Online
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
De transformationer, verden har gennemgået i dag, kræver en dybdegående analyse af de nye konkurrencescenarier og anvendelse af nye forretningsmodeller. Den voksende og komplekse volatilitet i verdensøkonomier og deres ubestridelige afhængighed placerer os i et miljø, der er præget af usikkerhed og tvetydighed.
I denne sammenhæng skal fagfolk reagere hurtigt på ændringer og træffe beslutninger tilpasset virksomhedens nye behov uden at parkere skabelsen af værdi for virksomhedens interessenter.
Executive MBA (EMBA) fra OBS Business School påvirker forretningsstrategiens strategiske, internationale og innovative vision, mens enhver person, der er ansvarlig for en forretningsorganisation eller et område af det samme, skal have en helhedsvision af virksomheden , forstår, at enhver strategisk beslutning skal være i overensstemmelse med virksomhedens strategi og gøre den på en innovativ måde.
Master i forretningsstyring er fokuseret på udvikling af de færdigheder, der er nødvendige for at lede et forretningsprojekt, tage ansvar for et område i virksomheden eller starte din egen virksomhed.
Vi ønsker endelig at fremhæve engagementet i det endelige projekt i dette program inden for forretningsstyring, som giver deltagerne mulighed for at se udviklingen af en forretningsplan med al den kompleksitet, der er forbundet med lanceringen af en forretningsidé. Dette emne er ikke udelukkende fokuseret på oprettelsen af et eget firma, men tillader deltageren at have et åbent sind over for nye idéer om handling, der kan udvikles i deres nuværende job.
Læreplan
Curriculum
Strukturen og varigheden af Executive MBA giver os mulighed for at sikre opfyldelsen af målene. Kompleksiteten i ledelsen af en virksomhed kræver en bred udvikling af de forskellige funktionsområder i en virksomhed sammen med udviklingen af ledelsesmæssige færdigheder og en strategisk vision for virksomheden.
Hvert af områderne distribuerer indholdet med følgende struktur:
Strategisk område | 27% af det globale indhold |
Finansielt område | 20% af det globale indhold |
Marketing- og kommercielt område | 20% af det globale indhold |
Personlige ressourcer | 17% af det globale indhold |
Systemer og driftsområde | 16% af det globale indhold |
Programmet er opdelt i fire faser, hvor der arbejdes med den forskellige viden og færdigheder inden for en virksomheds områder. Stadierne falder sammen med forretningsstrategiens formuleringsproces: strategiens design, dens implementering, vækststrategier og strategisk overvågning og kontrol.
Med dette program vil deltageren gennemgå de forskellige områder af virksomheden og kende ansvaret for hver afdeling, de nøglebegreber, der er nødvendige for at styre dem, uden at ignorere den globale forretningsvision.
Derfor vil den studerende gennem Executive MBA i en periode på et år tilegne sig ledelsesmæssige færdigheder og opnå den mest aktuelle, praktiske og innovative forretningskundskab for at lede et område eller en virksomhed.
Når deltageren har gennemgået alle virksomhedens områder, lukkes cirklen med færdiggørelsen af det afsluttende projekt, der begynder efter afslutningen af den første tredjedel af programmet, udvikles parallelt med programmets forløb og en måned efter afslutningen af det sidste emne, for at have en sidste fase med større dedikation til det. Dette afsluttende projekt forbinder og anvender al den viden, der er lært, til en specifik situation (virksomhed, afdeling, division, international aktivitet eller udvikling af et nyt forretningsprojekt).
- Analytiske fonde: Globalt økonomisk miljø; Organisatorisk design; Finansiel diagnose; Marketing: fra idéen til markedet.
- Strategisk opfattelse: Retning og strategisk innovation; Corporate økonomistyring; Internationalisering og globale marketingstrategier; People management og talent management; Operations & Supply Chain Management; Digitale marketingstrategier.
- Ledelse: Digitale transformationsstrategier; Dataanalyse til beslutningstagning; Tværkulturel ledelse; Planlægning og kontrolstyring; Kommerciel ledelse og salgsledelse; Investeringsvurdering og porteføljestyring; Penge og kapitalmarkeder.
- Management Skills Development: Ledelse og forandringsledelse; Forhandling og konflikthåndtering; Iværksætteri.
- Mesterens afsluttende projekt
Indlæggelser
Programresultat
målsætninger
- Giv en kapacitet til kontinuerlig udvikling af de mest relevante ledelsesmæssige færdigheder.
- Lette en integreret og global vision om virksomhedens generelle retning og rolle i dets bredere miljø. Kend forretningsaktivitetens globale karakter og differentier det ansvar, der udvikles af hvert område af virksomheden.
- Giv deltagerne et bredt perspektiv af virksomheden, en opfattelse af et komplekst system i en realitet med konstant forandring.
- Fremme en holdning til initiativ og aktiv ledelse.
- Erhverve nøgleviden og udvikle væsentlige kompetencer til strategisk at styre forretningsaktivitet.
- Design innovationsstrategier og politikker, der forbedrer virksomhedsledelse og virksomhedseffektivitet.
- Formuler og implementer vækststrategier, der tilpasser sig ændringer i det internationale forretningsmiljø.
- Tilskynd teamwork og inddrag alle afdelinger i en virksomhed i styringen af forretningsprojekter.
- Giv deltagerne en solid virksomhedstræning, der fremhæver de nyeste tendenser og udviklinger inden for virksomhedsledelse.
- Tilskynde til udvikling og forbedring af personlige og ledelsesmæssige færdigheder.
- Forøg ledernes evne til at træffe beslutninger i et stadig mere komplekst og ustabilt miljø.
- Tilskynd evnen til at opdage, analysere og løse problemer og iværksætterånden gennem udviklingen af forretningsplanen.
Ideelle studerende
Executive MBA, program i forretningsadministration, er specielt designet til de fagfolk, der har omfattende erhvervserfaring og ønsker at udvide deres viden på områder, der supplerer deres nuværende ansvar. Kort sagt, fagfolk, der leder efter en forfremmelse, der tilføjer større værdi til deres pensum, eller som tænker på en faglig forandring.
Karrieremuligheder
karrieremuligheder
- Sundhedssektor
- Farmaceutisk industri
- Fremstillingsindustri
- Kommunikations- og reklamevirksomheder
- Multinationale virksomheder
- Tilsynsmyndigheder og privat bankvirksomhed
- Teknologisektor
- Servicesektoren
- Konsulentfirmaer
- Infrastrukturstyring
- Små og mellemstore virksomheder
- Multilaterale institutioner
- Ikke-statslige organisationer